چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش بصیرتی طلاب و اساتید

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه تهران از برگزاری همایش بصیرتی طلاب و اساتید با موضوع "انتظارات مقام معظم رهبری از حوزویان در هدایت سیاسی جامعه"، خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا شاه‌جعفری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران با اعلام این خبر، گفت: مقام معظم رهبری درباره اهمیت هدایت سیاسی جامعه می‌فرماید «اگر بخواهیم نظام ما اسلامی باشد، باید حوزه‌های علمیه اسلامی و انقلابی باشند». چون پایه‌های نظام روی قاعده‌هایی بنا شده است و رکن اصلی این قاعده، حوزه علمیه است. بنا بر این اگر حوزه علمیه تهی از انقلاب و اسلام باشد، قطعاً نظام نیز همین گونه خواهد شد.

وی با بیان این که ما باید به دنبال حوزه انقلابی و ولایی باشیم، افزود: با توجه به انتخابات پیش رو، و در راستای هدایت سیاسی اساتید و طلاب، با هماهنگی و پیگیری معاونت تهذیب، سلسله نشست‌های بصیرت سیاسی در مدارس علمیه استان تهران در حال برگزاری است.

معاونت تهذیب حوزه علمیه تهران با اشاره به هجمه‌ها و فعالیت‌های دشمنان علیه انقلاب و نظام اسلامی، ادامه داد: در چنین شرایطی لازم است طلاب و اساتید مدارس آگاه به زمان بوده و نسبت به فعالیت‌های دشمنان شناخت و تحلیل داشته باشند تا بتوانند در هدایت سیاسی جامعه نقش موثر و اثرگزاری را ایفا کنند.

وی با اشاره به این که افتتاح بسیج اساتید حوزه تهران در راستای ارتقاء بصیرت و آگاهی سیاسی مدارس علمیه بود، گفت: در همین راستا همایش بصیرتی طلاب و اساتید با موضوع "انتظارات مقام معظم رهبری از حوزویان در هدایت سیاسی جامعه"، امروز دوشنبه از ساعت 15 الی 18، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین مصلحی و استاد رحیم‌پورازغدی، در مسجد عالی مدرسه شهید مطهری(ره) برگزار می‌گردد.

معاون تهذیب حوزه علمیه تهران با بیان این که ماموریت اصلی انقلاب اسلامی، اتصال واقعه‌ی عاشورا به ظهور حضرت مهدی(عج) است، عنوان داشت: این نکته از بیان امام خمینی(ره) که فرمود «انقلاب اسلامی مقدمه ظهور حضرت ولی عصر(عج) است» به خوبی فهمیده می‌شود. و برای تحقق این هدف لازم است تا طلاب و اساتید مدارس علمیه در امور سیاسی آگاه و با بصیرت باشند.

وی در ادامه به بیان معیارهای انتخاب کاندیدای اصلح از دیدگاه اسلام و اهل‌بیت(علیهم‌السلام)، پرداخت و افزود: فردی می‌تواند به مردم خدمت کند که درد مردم را درک کرده باشد. و خود زندگی اشرافی نداشته باشد. فردی باید انتخاب شود که شجاعت ایستادگی و مقاومت در برابر فشارها و خواسته‌های نامشروع دشمن ستمگر را داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاه‌جعفری در پایان با بیان این که کاندیدای اصلح باید درد دین و فرهنگ داشته باشد، گفت: دنیا طلبی با خدمت به مردم سازگار نیست. از این رو باید فردی انتخاب شود که خادم اسلام و انقلاب بوده و مطیع ولایت مطلقه فقیه باشد.

انتهای پیام 42/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha