چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌‌الاسلام والمسلمین یعقوبی- امام جمعه بجنورد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه نباید اجازه مسمومیت فکری در دانشگاه‌ها داده شود، گفت: شبهات علمی باعث مسمومیت فکری می‌شود که این مسئله باید در دانشگاه‌ها رصد و مدیریت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در دیدار رئیس و مسئولان دانشگاه خواهران کوثر بجنورد اظهار داشت: دشمنان برای اینکه جوانان ما را از انقلاب و اسلام جدا کند، بسترهایی را فراهم می‌کند و از تاکتیک‌های آن‌ها نیز این است که از کانال ایجاد شبهات علمی و شهوت و مسائل جنسی وارد می‌شوند.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه 2 تهدید دانشگاه‌های ما، شبهه علمی و شهوت عملی است، افزود: شبهه‌افکنی علمی کسانی که توان فهم درست را نداشته و یا افکار غرض‌آلودی دارند و هدف آن‌ها این است که اذهان دانشجویان را آشفته کنند و این موضوع خطرناکی است که باید مدیریت شود.

وی، شبهه دیگر و آسیب موجود در دانشگاه‌ها را شهوت عملی دانست و افزود: شهوت عملی به معنای ناهنجاری اخلاقی است؛ بنابراین باید از برخوردهایی که ضد ارزش‌ها را ترویج کرده و ناهنجاری‌ها را در دانشگاه‌ها دامن می‌زند، جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه کوثر پدیده مبارک و تجربه موفقی در استان است که باید با جدیت ادامه یابد، گفت: تأسیس و راه‌اندازی دانشگاه کوثر سنت حسنه‌ای است که پاداش این کار خیر شامل حال مؤسس و کسانی که این جریان را امتداد می‌دهند، خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه نام این دانشگاه، قرآنی و به معنای خیر کثیر است که یک مصداق آن‌هم فاطمه زهرا(س) است، اظهار داشت: برکت این نام باید در ساختار و محتوای دانشگاه کوثر اثرگذار بوده و خروجی‌های این دانشگاه کوثری باشند و افکار ناب اسلامی را به دنیا عرضه کنند.

امام‌جمعه بجنورد تصریح کرد: ایجاد تردید در باورها و اعتقادها برای ترویج سبک زندگی و فرهنگ غرب مهم‌ترین هدف دشمنان اسلام است و برای جوامع غربی و دشمنان اسلام، کافر شدن افراد جامعه اسلامی ملاک نیست و همین‌قدر که افراد جامعه دینی ما در برابر اعتقادات و باورهای اسلامی خود دچار شک و تردید شوند برایشان کافی است

وی گفت: انبیاء آمدند تا دو کار کنند فضل علمی و فضیلت عملی را به ما بیاموزند، لیکن شیاطین عالم می‌خواهند جهل علمی و جهات عملی را بگسترانند و با گردباد شبهه و گرداب شهوت درصدد هستند روحیه استکبارستیزی و باورهای اعتقادی ما را از بین ببرند که جامعه علمی ما باید بیش‌ازپیش مراقب توطئه‌های دشمنان باشند.

تربیت دانشجوی معتقد مسئله ای زیربنایی است

حجت‌الاسلام سید مرتضی موسوی جاجرمی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: تربیت دانشجوی معتقد، اقدامی زیربنایی است که باید بیش‌ از پیش مورد توجه مسئولان مراکز آموزش عالی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه اگر دانشجویان از نظر اعتقادی محکم باشند، دیگر مسائل هم به دنبال آن اصلاح می‌شود، افزود: آفتی که امکان دارد دانشجویان را تهدید کند، سایش اعتقادی و معنوی است، چراکه دشمنان نظام اسلامی همواره تلاش می‌کنند مسائل معنوی و اعتقادی را در بین نسل جوان به‌ اندازه‌ای کم‌ اهمیت جلوه دهند که در سبک زندگی جوانان تأثیری از اعتقاد و باورهای دینی نبینیم و آموزه‌های اسلامی به مرحله عمل نرسند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خراسان شمالی با اشاره به اینکه یک وظیفه بزرگ مسئولان دانشگاه‌ها تقویت بنیه‌های اعتقادی دانشجویان است، گفت: باید اساتید و مسئولان دانشگاه‌ها مبانی اعتقادی دانشجویان و پشتوانه‌های علمی و فکری آن‌ها را تقویت کنند تا در آینده نفوذناپذیر، جامعه‌ساز باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت دانشگاه کوثر یکی از جلوه‌های مبارزه با فساد اجتماعی و ناهنجاری‌های اخلاقی است، اظهار داشت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و عمل شود که تجربه دانشگاه کوثر به جایگاه تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در آموزش عالی برسد.

حجت‌الاسلام موسوی جاجرمی با اشاره به اینکه تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها در کاهش آسیب‌ها مؤثر است، خاطرنشان کرد: تأسیس دانشگاه‌های تک جنسیتی می‌تواند در کاهش آسیب‌های مختلف اجتماعی تأثیر بسزایی داشته باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha