پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه بوشهر

حجت الاسلام والمسلمین خدری گفت: اگر نگاه انسان به جبهه حق و حق مدار باشد، شجاع می شود و این شجاعت در حضرت علی اکبر(ع) موج می زد، لذا جوانان باید از آن حضرت الگوبرداری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن میلاد روز جوان، به ویژگی های حضرت علی اکبر(ع) پرداخت و گفت: امام حسین(ع) زمانی که دلتنگ پیامبر(ص) می شدند، به حضرت علی اکبر نگاه می کردند و به فرموده آن حضرت، فرزندش شبیه ترین فرد به رسول اکرم(ص) بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: پیامبر(ص) شخصیتی بود که همه جانبه به زندگی نگاه می کردند و همه موارد تعالی انسان را مورد توجه قرار می دادند که این ویژگی را می توان در حضرت علی اکبر(ع) هم دید.

وی ادامه داد: کار و تلاش جدی، تهذیب نفس و پیشرفت در فضائل اخلاقی از مهترین ویژگی های رسول اکرم(ص) بود که حضرت علی اکبر(ص) نیز به آنها آراسته بود. پیامبر(ص) علاوه بر اینکه این ویژگی ها را داشت، این موارد را نیز توصیه می کرد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، نگاه به آینده بشیریت و پیشرفت و تعالی جامعه بشری و انسانی را از دیگر ویژگی های حضرت محمد(ص) دانست که در وجود حضرت علی اکبر(ع) هم متبلور بود، گفت: خدمت به خلق و خدمت به بشریت نوع نگاه های پیغمبر(ص) است و توصیه ای که پیامبر نسبت به جوانان و به ویزه در زندگی حضرت علی اکبر(ع) داشته نگاه همه جانبه به زندگی است.

حجت الاسلام والمسلمین خدری افزود: اگر نگاه انسان به جبهه حق و حق مدار باشد، شجاع می شود و این شجاعت در حضرت علی اکبر(ع) موج می زد و جوانان باید از آن حضرت الگوبرداری کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha