شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با بیان این که دشمنان و در رأس آنها آمریکایی ها و صهیونیست ها در منطقه فعال هستند و دائماً علیه انقلاب اسلامی توطئه می کنند، گفت: دشمن همواره درصدد است، از انتخابات به عنوان ابزاری برای براندازی نظام استفاده کند و فتنه سال ۸۸ نمونه ای از این تلاش ها بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی، عصر امروز در همایش بصیرتی طلاب و اساتید مدارس علمیه استان تهران از سلسله همایش های «نظام ولایی، حوزه انقلابی» با موضوع «انتظارات مقام معظم رهبری از حوزویان در هدایت سیاسی جامعه» که با حضور استاد رشاد و دیگر شخصیت ها و مسئولان حوزوی، در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه، بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و اظهار داشت: چالش هایی که انقلاب اسلامی در طول سالیان متمادی با آن مواجه بود، با این که هزینه هایی را برای نظام اسلامی به وجود آورد، دارای فواید بسیاری هم بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس  افزود: آنچه در این میان مهم است ثبات قدم و پایداری در مسیر انقلاب می باشد، البته برخی افراد هم سابقاً در مسیر انقلاب بودند، اما دچار انحراف شده و از مسیر حق خارج شدند.

وی در ادامه با بیان این که دشمنان و در رأس آنها آمریکایی ها و صهیونیست ها در منطقه فعال هستند و علیه انقلاب اسلامی توطئه می کنند، افزود: بازیگران خارجی و عوامل آنها شامل تکفیری ها، عربستان سعودی و ... در برنامه ریزی های مستمر خود، دائما علیه امنیت کشور در حال فعالیت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با تاکید بر این که عربستان به طور کامل از تکفیری ها پشتیبانی می کند، ادامه داد: یکی از روش های تکفیری ها که دست آموز انگلیس خبیث هستند، تبلیغ چهره به چهره است و این وظیفه را وهابیون در برخی مناطق بر عهده گرفته اند و در این زمینه سرمایه گذاری های سنگینی انجام داده اند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به انسجام دشمنان علیه انقلاب اسلامی، گفت: دشمنان برای مقابله با اهداف انقلاب و تضعیف نفوذ جمهوری اسلامی، با تقسیم کار بین خود، در پی ایجاد اختلاف بین مسئولین و مردم هستند.

وی با اشاره به نقش برخی معاندین داخلی در تضعیف نظام اسلامی، عنوان داشت: یکی از اهداف عوامل داخلی دشمنان، مشروعیت زدایی از نظام و انقلاب اسلامی است، از این رو با مسائلی چون مفاسد کلان اقتصادی و بازتاب وسیع آن در رسانه های داخلی و خارجی، قصد مشروعیت زدایی از انقلاب و بی اعتماد کردن مردم نسبت به نظام اسلامی را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی با اشاره به طراحی های وسیع دشمنان در استفاده ابزاری از انتخابات، اظهار داشت: دشمن همواره درصدد است، از انتخابات به عنوان ابزاری برای براندازی نظام اسلامی استفاده کند و  فتنه سال 88 نمونه ای از این تلاش ها بود.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس ادامه داد: القاء ناکارآمدی انقلاب و نظام اسلامی، القاء ناتوانی گفتمان انقلاب در مقابله با استکبار جهانی، زیر سؤال بردن سلامت انتخابات ایران، متهم کردن دخالت نهادهای انقلابی در انتخابات، القاء شبهه مهندسی شده انتخابات و تهدید به تحریم های اقتصادی از جمله ترفند های دشمنان برای بر اندازی نظام اسلامی از طریق اخلال در روند انتخابات است.

حجت الاسلام والمسلمین مصلحی در پایان نا امن جلوه دادن امنیت کشور را از دیگر ابزارهای دشمنان برای اخلال در روند انتخابات عنوان کرد و با تاکید بر این که براساس بیانات رهبر معظم انقلاب، حضور مردم سایه جنگ را سر ملت و کشور دور می کند، گفت: روحانیون باید با تحلیل دقیق و تبیین معیارهای انتخاب اصلح، زمینه انتخاب درست مردم را فراهم کنند.

نقش حوزه و روحانیت در هدایت سیاسی جامعه

حسن رحیم پور رحیم پور اذغدی، نیز در این همایش با اشاره به نقش حوزه و روحانیت در هدایت سیاسی و فکری جامعه، گفت: هدف اصلی دشمنان تضعیف یا از بین شخصیت های حوزوی نیست، بلکه هدف اصلی آنها، نابودی اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و اله) است و سعی دارند از طریق نفوذ در افراد تاثیرگذار، به این هدف شوم خود دست یابند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: پیدایش فرقه های انحرافی مثل بابیت از طریق نفوذ در حوزه ها صورت گرفت، بر این اساس امام خمینی(ره)، ضمن تاکید بر آزاد اندیشی در حوزه های علمیه بر مراقبت از نفوذ جریان های انحرافی هشدار داده اند.

وی با بیان این که مرجعیت سازی از ابزارها و ترفندهای دشمنان جهت نفوذ در حوزه و انحراف اندیشه سیاسی شیعه از مسیر خود است، ابراز داشت: ممکن است سرویس های جاسوسی در دراز مدت بر روی افرادی در حوزه های علمیه 30 یا 40 سال سرمایه گذاری کنند و بعد از مجهز کردن آنها به علم و جذب قلوب مردم به سمت او، از طریق همین افراد نفوذی، ضربات مهلک و جبران ناپذیری به اسلام بزنند و این خطر به صراحت مورد تاکید و سفارش امام خمینی(ره) قرار گرفته است و حوزه های علمیه را نسبت به چنین نفوذی هشدار داده اند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha