پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، شهید مرتضی مطهری را پرورش یافته حوزه علمیه خواند و گفت: حوزه های علمیه باید همانند چشمه ای جوشان، عالمان برجسته ای را تربیت اسلامی کنند و وظیفه اساتید در این عرصه خطیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، عصر امروز در مراسم تجلیل از اساتید مدارس علمیه استان قزوین که در شبستان مسجد النبی(ص) برگزارشد، با قدردانی از تلاش های ارزشمند اساتید، یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری را گرامی داشت و گفت: آثار ارزشمند شهید مطهری گویی برای همین دوران نوشته شده اند  و باید مورد توجه و مطالعه آحاد مردم قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در قزوین افزود: باید با فرهنگ سازی و ترویج کتب ارزشمندی همچون آثار شهید مطهری، در راستای افزایش آگاهی و علم در سطح جامعه، برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی ادامه داد: امروز جوانان، دانشجویان، معلمان و اساتید اگر می خواهند در زمینه افکار اسلامی عمق پیدا کنند و پاسخ سؤالات خود را بیابند، باید آثار استاد مطهری را مطالعه و در میدان فکر و اندیشه، همچون یک مشعل از آنها استفاده نمایند.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین، شهید مرتضی مطهری را پرورش یافته حوزه علمیه خواند و ادامه داد:حوزه های علمیه باید همانند چشمه ای جوشان، عالمان برجسته ای را تربیت اسلامی کنند و وظیفه اساتید در این عرصه خطیر است.

وی ادامه داد: مدیران مدارس باید برنامه ریزی منظم و اصولی برای تربیت طلاب داشته باشد و برخی امور را به آنان واگذار نایند  و آنها را به نوعی در اداره مدرسه مشارکت دهند.

 امام جمعه قزوین در ادامه به مسئله انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: باید در انتخابات علاوه بر حضور باشکوه، رئیس جمهور اصلح را براساس رهنمدهای رهبر معظم انقلاب انتخاب کنیم.

وی با اشاره به سند 2030 یونسکو، گفت: این سند با مبانی دینی و تربیت اسلامی کاملاً در تضاد است و رهبری معظم انقلاب نیز در بیانات اخیرشان نسبت به این مسئله متذکر شدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha