پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خانواده شهید ۱۸ ماهه فلسطینی از اسرائیل شکایت می‌کند

حوزه/خانواده نوزاد ۱۸ ماهه فلسطینی که به همراه والدینش در آتش سوزی شهرک‌نشینان صهیونیستی زنده زنده سوخت، قصد دارد از اسرائیل شکایت کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، خانواده فلسطینی از رژیم صهیونیستی شکایت می‌کند. خانواده احمد دوابشه، پسر 6 ساله فلسطینی که برادر نوزاد و والدینش را در یک آتش سوزی تعمدی توسط شهرک‌نشینان صهیونیستی از دست داده قصد دارند علیه رژیم صهیونیستی شکایت کند. در این شکایتنامه رسمی خانواده احمد یک شکایت ۴ میلیون دلاری از اسرائیل انجام داده است زیرا آنان مسبب اصلی ساخته شدن شهرک های غیرقانونی صهیونیست نشین و در نتیجه عامل اصلی این جنایت محسوب می شوند.
درحالی که قاتلان و عاملان این جنایت شناسایی شده‌اند، ولی محاکمه آن‌ها انجام نشد و خانواده دوابشه معتقدند متهم اصلی این جنایت رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود.
در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۵ (۹ مرداد ۱۳۹۴) عده‌ای از شهرک‌نشینان صهیونیستی یک بمب آتش‌زا را به داخل خانه‌ای در شهرک دوما واقع در جنوب نابلس، در کرانه غربی رود اردن انداختند که باعث زنده سوخته شدن «علی سعد دوابشه» نوزاد ۱۸ ماهه فلسطینی و مجروح شدن شدید اعضای خانواده‌اش شد. آنان سپس خانه یک فلسطینی دیگر را نیز آتش زده و شعارهای نژاد پرستانه بر روی آن نوشتند. شهرک‌نشینان در همین روز یک فلسطینی را نیز زیر گرفته و به قتل رساندند که موجی از محکومیت بین‌المللی را به همراه داشت. مادر و پدر این نوزاد نیز دچار سوختگی  80% و 90% شدند و به همراه برادرش در وضعیت وخیمی دربیمارستان بستری شدند. پدر و مادر پسر 6 ساله نیز مدتی بعد به شهادت رسیدند و احمد یتیم شد.
کمیته‌های مردمی فلسطین از تبعات این اقدام برای اسرائیل گفتند. جنبش جهاد اسلامی نیز تأکید کرد که ملت فلسطین در پاسخ به تروریسم شهرک نشینان درنگ نخواهند کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha