جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه

حوزه/ معاون آموزش حوزه های علمیه گفت:جایگاه مهدویت برای انساهای منحرف و مدعیان دروغین، بسیار وسوسه انگیز است و افرادی در خیالات وتوهمات داعیه امامت را می پرورانند و از این طریق باعث فریب انسانهای ساده لوح می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با بیان اینکه حکومت و نظام اسلامی امام عصر(عج) همان حکومت رسول الله است، گفت: بر همین اساس هر شاخصه ای که حکومت رسول الله داشته باشد، همان شاخصه ها در حکومت اسلامی و کریمه امام عصر(عج) می باشد.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: مهمترین شاخصه های حکومت پیامبر(ص)، مردم محوری، خدا محوری، عدالت محوری و اساس حکومت، مصالح  شرع و عقل است؛ اگر این باشد، تبعا این مسائل به دنبال خود عزتی، استقلال و خود اتکایی را خواهد داشت.

 وی عنوان کرد: اگر نظامی، متکی به نیروهای درون کشور نبوده و وابسته و متکی به غیر خود باشد، مردم آن دولت نمی توانند اسلامی باشند و قطعا این چنین حکومتی دوام نخواهد آورد و نمی تواند ادامه حیات دهد؛ اگر حاکمیت از طرف خدا به ولیّ خدا و از آنجا به شئون ولیّ خدا برسد، این چنین دولتی ا سلامی است و همه چیز در آن می باشد.

 عضو هئیت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه اندیشه مهدویت و موضوع مهدوی، قرآنی و خدای متعال آن را اراده کرده و از این طریق خواسته بر سایر اندیشه ها غلبه کند، ابراز داشت: اگر اندیشه مهدویت را در جامعه درست و صحیح تبیین کنیم، قطعا جلوی بسیاری از اتفاقات، حوادث و ادعای منحرفین به موضوع مهدویت را خواهد گرفت و توطئه و شبهات مهدویت را خنثی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد گفت: درحال حاضر باید نظام اسلامی و مراکز علمی و حوزوی، رصد کامل و دقیقی از بحث مهدویت و شبهات به مسئله مهدویت داشته تا بتوانند حراست کامل از جایگاه مهدویت به عمل آورند.

معاون آموزش حوزه های علمیه با بیان اینکه جایگاه مهدویت برای انساهای منحرف و مدعیان دروغین، بسیار  وسوسه انگیز و افرادی در خیالات و توهمات داعیه امامت را می پرورانند و از این طریق باعث فریب انسان های ساده لوح می شوند، عنوان کرد: به دلیل مشکلات موضوع مهدویت، لازم است، فکر و جایگاه مهدویت تبیین و به درستی این فکر پاسداری شود.

وی عنوان کرد: جامعه اسلامی و دینی مملو از شبهه و دشمنی در مورد مهدویت است و دشمنان نسبت به این مسئله حساس می باشند و از طریق شبهه، به دنبال دادن آدرس غلط و اشتباه هستند؛ همه این موارد به جامعه  اسلامی می فهماند باید از فکر و جایگاه مهدویت حراست و پاسداری کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha