چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فرماندار اندونزی به جرم توهین به مقدسات راهی زندان شد

حوزه/ «باسوکی تجاهاجا پورناما» معروف به «آهوک» فرماندار مسیحی جاکارتا که به جرم اهانت به قرآن مجید در دادگاه محاکمه شده بود، متهم شناخته شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از channelnewsasia، دادگاهی در اندونزی فرماندار مسیحی جاکارتا را به جرم توهین به مقدسات محکوم کرد و وی روانه زندان شد.

 «باسوکی تجاهاجا پورناما» معروف به «آهوک» فرماندار مسیحی جاکارتا که به جرم اهانت به قرآن مجید در دادگاه محاکمه شده بود، متهم شناخته شد و به گفته قاضی دادگاه به مدت 2 سال روانه زندان می‌شود.

این درحالی است که جرم توهین به مقدسات در اندونزی که یک کشور مسلمان‌نشین می‌باشد می‌تواند تا پنج سال زندان داشته باشد.

دویرسو بودی سانتیارتو، قاضی دادگاه گفت: مدارک مربوط به عمل مجرمانه توهین به مقدسات متقاعد کننده بوده‌اند و وی به دو سال زندان محکوم شد.

آهوک نخستین فرد با نژاد چینی و نخستین مسیحی در نیم قرن گذشته است که فرماندار جاکارتا، پایتخت اندونزی شده و متهم به توهین به قرآن شد. وی در دادگاه‌های قبلی از مسلمانان عذرخواهی کرده و گفته بود که قصد توهین به قرآن را نداشته است.

سال گذشته شهر جاکارتا شاهد تظاهرات‌های گسترده‌ای علیه فرماندار مسیحی آهوک به جرم توهین به قرآن مجید بود که تنش‌ها و درگیری‌های گسترده‌ای را در این کشور به همراه داشت. هزاران تن از مردم اندونزی در راهپیمایی‌های گسترده مشارکت داشتند.

آهوک امسال نیز در انتخابات فرمانداری شرکت کرده و در برابر رقبای مسلمان با شکست مواجه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha