جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: شرکت در انتخابات واجب شرعی و سیاسی است وعدم شرکت در انتخابات ظلم به خون شهداء است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، در جمع روحانیون و مردم  نوش آباد آران و بیدگل در مسجد قائمیه این شهر با تبریک ایام ولادت حضرت علی اکبر(ع) و میلاد با سعادت حضرت مهدی موعود(عج)، گفت: سرمایه، اقتدار و عزت هر ملتی در گرو جوانان سالم، صالح، انقلابی و دانشمند است، به همین دلیل دشمن به دنبال تخریب تفکر جوانان جهان اسلام خصوصا ایران اسلامی است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرهنگیان، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب  تهاجم  فرهنگی جبهه استکبار را به عنوان مهمترین  تهدید علیه جوانان کشورمان گوشزد کردند .

نماینده ولی فقیه در کاشان، محاسبه نفس را از مهمترین موضوعات اخلاقی در اسلام دانست و خطاب به جوانان اظهار کرد: با توجه به اینکه گناه عامل سقوط انسان در دنیا و آخرت است، خود را به  گناه  آلوده نکنید، زیرا کسی که اهل ولایت اهل بیت(ع) باشد، گناه نمی کند.

عضو جامعه  مدرسین حوزه، با ابراز تاسف از شیوع غیبت، تهمت، تخریب شخصیت، توهین و تحقیر در جامعه، تصریح کرد: بر اساس روایات آبروی مومن از حرمت کعبه هم بالاتر است، لذا تاسف آور است که برخی به راحتی به دیگران تهمت می زنند و غیبت می کنند.

وی با بیان این که توسعه اخلاق اسلامی در جامعه را از رسالت های مهم روحانیت خواند و گفت: امام راحل افراد را از غیبت و تهمت به شدت منع می فرمودند و اگر کسی هم در جلسه ای که ایشان حضور داشت،غیبت می کرد، فوری آن جلسه را ترک می کردند.

آیت الله نمازی در ادامه  با بیان اینکه خداوند اجازه نمی دهد مسلمین، ذلیل کفار شوند، تصریح کرد: موحدان و بندگان صالح خدا باید در برابر دشمن عزیز و سربلند باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، ایمان و اخلاص امام(ره) و مردم را از عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: با گذشت 14 قرن از ظهور اسلام، امام خمینی(ره ) تنها فقیهی بود که توانست با قیام خود، حکومت 2500 ساله شاهنشاهی را نابود و حکومت اسلامی را پایه گذاری و تاسیس کند.

وی، به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) در سراسر جهان، اشاره  کرد و گفت:  به دلیل  گسترش اسلام و بیداری جوانان روشنفکر، آل سعود و رژیم بحرین در صف نابودی قرار دارند .

امام جمعه کاشان در پایان بر لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: شرکت در انتخابات واجب شرعی و سیاسی است و عدم شرکت در انتخابات ظلم به خون شهداء است.

حجت الاسلام سیدحسین علوی، امام جمعه نوش آباد نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت دینی و فرهنگی این شهر، گفت: مردم این منطقه به دلیل عشق و علاقه خاصی که به اهل بیت(ع) دارند با تقدیم بیش از 150 شهید در زمانی که این شهر 5 هزار نفر جمعیت داشت، دِین خود را به انقلاب ادا کردند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha