پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تربیت فرزند

حوزه/ کارشناس مشاوره با تاکید بر ضرورت توجه خانواده ها به اصول تربیتی، گفت: فرزند خود را در مقابل دیگران به ویژه در جمع هم سن و سالانش و آشنایان و اقوام نصحیت نکنید و آنها را برای او الگو نسازید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام مسلم داوودنژاد، در شام ولادت حضرت علی اکبر(ع)، در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی، با اشاره به شیوه صحیح تربیت فرزند، اظهار داشت: پدر و مادر اگر شنوای خوبی برای حرف‌های فرزندشان باشند آن ها هم به صحبت‌های والدین توجه می کنند و سریع واکنش نشان نمی‌دهند و معترض نصیحت‌های شما نمی شوند که مدرسه، دانشگاه و خانه همه‌اش نصیحت است.
 
کارشناس و مشاور خانواده افزود: فرزند خود را در مقابل دیگران به ویژه در جمع هم سن و سالانش و آشنایان و اقوام نصحیت نکنید و آنها را برای او الگو نسازید، با فرزندان خود به عدالت رفتار کنید و بین آنها تبعیض قائل نشوید.
 
حجت الاسلام داوودنژاد مطرح کرد: منزل محل نزول آرامش است اگر فضای خانه آرامش داشته باشد، اثرگذاری نصیحت والدین روی فرزند بیشتر می شود، بنابراین تربیت فرزندی که در محلی آرام است، با فرزندی که در خانه ای که درگیری وجود دارد، زندگی می کند، فرق دارد.
 
سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: چنانچه فردی را به عنوان الگو می‌کنید، به فرزندتان یادآور شوید که منظور جنبه خاصی از شخصیت اوست؛ به طور مثال اگر نخبه بی‌نمازی را مورد توجه قرار دادید تا فرزندتان از او الگوگیری کند، او برای خودش رابطه‌ای بین نخبه بودن و نماز نخواندن تعریف می‌کند.
 
وی در ادامه به ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: ملاک های درست انتخاب همسر شامل اصول مهمی است ؛ یعنی اگر ملاک های اصلی در شخص نباشد به طور کلی باید آن فرد همسر شایسته‌ای نیست، ملاک‌های فرعی اما مهم؛ چنانچه یک یا دومورد از این ملاک ها در شخص نباشد، ضمن وجود سایر شرایط می توان او را به عنوان همسر پذیرفت و اما علایق که معیارهای سلیقه‌ای هستند و اگر نباشند بحران ایجاد نمی‌کنند.
 
کارشناس و مشاور خانواده در پایان بیان کرد: نبی مکرم اسلام(ص) اصول انتخاب همسر را دین، اخلاق و امانتداری عنوان کرده اند.
 
انتهای پیام/ ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha