جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 415180
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
فرزندخواندگی

حوزه/ این هفته قانونی در مجلس ایالتی تگزاس به تصویب می‌رسد که براساس آن آژانس‌های کودکان بی‌سرپرست قادر خواهند بود درخواست فرزندخواندگی والدین مسلمان را به دلیل دین و مذهب‌شان رد کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»به نقل از arabnews، ایالت تگزاس در آمریکا به زودی قانونی تصویب می‌کند که طی آن آژانس‌های کودکان بی‌سرپرست با بودجه دولتی و خصوصی  اجازه خواهند داشت درخواست‌های فرزندخواندگی خانواده‌های مسلمان را تنها به دلیل دین و مذهب‌شان رد کنند. زوج‌های میان ادیانی، یهودی و مجرد نیز شامل این ممنوعیت خواهند شد. پنج ایالت دیگر نیز قوانین مشابهی به تصویب رسانده‌اند. این قانون که به بهانه حمایت از آژانس‌های حمایتی کودکان و سازمان‌های مشابه طراحی شده انتظار می‌رود که این هفته به تصویب برسد.

این قوانین در نهایت برای پشتیبانی و حمایت از  موسسات و سازمان‌های کودکان بی‌سرپرست ایجاد می‌شوند که درخواست‌های فرزندخواندگی والدین مسلمان را به دلیل دین و نژادشان رد می‌کنند.

در این میان نیکیا ناتاله مدیر حقوق مدنی شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) در فورث ورث دالاس درباره این قانون گفت: این لایحه درنظر دارد با استفاده از پول مالیات دهندگان، تبعیض و نژادپرستی را قانونی کرده و آسیب پذیرترین اعضای جامعه یعنی کودکان را در معرض خطر قرار دهد. هدف آنان برای فرزندخواندگی کودکان باید پیدا کردن یک خانواده باثبات و دوست‌داشتنی برای آن‌ها باشد نه تمرکز روی دین و مذهب افراد.

وی افزود: این لایحه اگر به تصویب برسد به آژانس‌های کودکان بی‌سرپرست اجازه می‌دهد که با دریافت بودجه دولتی، درخواست‌های والدین مناسب را تنها به دلیل دین و مذهب‌شان رد کرده و هزاران کودک بی‌سرپرست و یتیم را بیش از پیش در سیستم یتیم‌خانه‌ها باقی گذارند. این نه تنها ظلم و بی‌عدالتی در حق والدین مسلمان و واجد شرایط می‌باشد، بلکه ستمی بزرگ در حق کودکان بی‌سرپرست و یتیمان بی‌گناه نیز می‌باشد

در این میان مخالفان تصویب این لایحه با فرستادن پست‌های اینترنتی به جیمز فرانک، نماینده جمهوری‌خواه مجلس آمریکا و بانی این طرح، عدم تصویب این لایحه را در مجلس آمریکا خواستار شدند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha