جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوان طلبه

حوزه/کارگاه آموزشی – توجیهی - آمرین به معروف و ناهیان از منکر با حضور طلاب بسیجی توسط حوزه مقاومت بسیج خواهران طلبه فاطمة الزهراء در مدرسه علمیه حضرت آمنه (سلام الله علیها) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام  مهدی اعتمادی در این کارگاه با اشاره به این حدیث که همه اعمال نیک حتی جهاد در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره کوچکی در مقابل اقیانوس بیکران است در اهمیت و ضرورت امر به معروف و نهی از منکر گفت: همواره در آیات و روایات امر به معروف، مقدم برنهی از منکر ذکرشده؛ به دلیل اینکه وقتی درجامعه ای معروف نهادینه شود خود به خود منکر از بین می‌رود.
مسئول آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به مراتب این فریضه اظهار داشت: در امر به معروف و نهی از منکر در جایی که خطر جانی وجود داشته باشد، وجوب برداشته می‌شود اما بنابر فرمایش امام خمینی (رحمة الله علیه) اگر اصل اسلام یا ضروریات دین در خطر باشد، واجب است انسان جانش را هم بدهد.
حجت الاسلام  اعتمادی در بخش پایانی سخنان خود به بایدها و نبایدهای امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و بیان داشت: آمر به معروف و ناهی از منکر برای دستیابی به این مهم و موفقیت در آن باید اصولی را رعایت کند که زبان لیّن و اخلاق خوش از مهم ترین آن اصول است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha