پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
موسوی لارگانی- فلاورجان

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سند ۲۰۳۰ به نوعی سند بردگی نظام تعلیم و تربیت ایران است، گفت: کار به جایی رسیده که رهبر معظم انقلاب از این حرکت اظهار نگرانی فرموده و این خطا از جانب مسئولین پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان پیرامون سند 2030 و تصویب بی سرو صدای آن از سوی دولت، اظهار کرد: از حدود 7 ماه قبل، که بحث تدوین کتاب درسی دانش آموزان مطرح بود، ما شاهد مقدماتی برای اجرایی شدن بندهای سند 2030 بودیم.

وی با بیان اینکه سند 2030 سندی است که اصل آن به تصویب اوباما رسیده و همسر رئیس جمهور سابق آمریکا آن را رونمایی کرد و در جلسه ای که وزرای آموزش و پرورش جهان از جمله وزیر آموزش و پرورش ایران حضور داشته است، متعهد به انجام آن شدند، گفت: طبق این سند، درس هایی مانند رشادت جوان سیزده ساله ایران شهید حسین فهمیده  حذف شد و حتی موضوع شیرخوارگان ایران نیز مورد خدشه واقع شد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما انتظار نداشتیم که شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به سندی که  عقیده و ارزش های دینی دانش آموزان را زیر سؤال می برد و افکاری به آنها القا می شود که از نظر اسلام همگی مطرود است، بی تفاوتی صورت بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سند ۲۰۳۰ به نوعی سند بردگی نظام تعلیم و تربیت ایران است، گفت: کار به جایی رسیده که رهبر معظم انقلاب از این حرکت اظهار نگرانی فرموده و این خطا از جانب مسئولین پذیرفتنی نیست.

حجت الاسلام موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: مسئولین نظام جمهوری اسلامی خاصه متولیان حوزه فرهنگ با توجه به هجمه شدید فرهنگی دشمن علیه ارزش های اسلامی، باید بسیار هوشیار باشند و حتی اجازه مطرح شدن مسائلی چون سند ضد ارزشی 2030 را ندهند حال چه رسد به اجرای آن.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با طرح سؤوالی گفت: چرا باید با وجود سند جامع تدوین شده در داخل یعنی «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش»، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت آموزش و پروش متعهد به اجرای سندی شوند که هیچ گونه تناسبی با احکام اسلامی و نظام آموزشی کشور ندارند؟

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بصورت جدی به این موضوع ورود کرده و فراکسیون روحانیت مجلس هم در راستای ابراز گله مندی مقام معظم رهبری، تشکیل یک جلسه فوری را خواستار شده و قریب به اتفاق همه نمایندگان روحانی تاکید دارند که سند 2030 به طور کلی منتفی شود و اثری از آن نباشد.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: سند 2030 نقشه کشورهایی است که می‌خواهند اسلامیت و استقلال کشورهای آزادی خواهی چون ایران را از بین ببرند و زیرمجموعه کشورهای سلطه گر قرار دهند که متاسفانه مسئولین ما نیز دانسته و ندانسته این سند را امضا کردند.

وی عنوان کرد: مسئولین باید بدانند که ملت مسلمان و انقلابی ایران هرگز از آرمان اصیل استقلال که یکی از مصادیق آن استقلال آموزشی و فرهنگی است، کوتاه نخواهند آمد و هرگز به آنان اجازه نخواهند داد که دانسته یا نادانسته راه نفوذ فرهنگی را به واسطه این چنین معاهداتی رقم بزنند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی اذعان کرد: به طور قطع تصویب و اجرای چنین سندی برای کشورهای جهان از جمله ایران اسلامی حرکتی برنامه ریزی شده  از ناحیه دشمن و جبهه استکبار برای تغییر ذائقه ها و سبک زندگی است، تعجب ما از آن است که چگونه دولتی که ادعای دفاع از حقوق شهروندی می کند، این سند را امضاء کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha