سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حجت الاسلام ناصرشکریان امیری با تاکید بر برگزاری مراسم شب احیاء نیمه شعبان در مساجد و محافل استان گفت ؛ عمق بخشی و کسب معرفت به امام عصر (عج) مهم ترین عامل ترویج فرهنگ مهدوی است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام ناصرشکریان امیری، پیش از ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی، با تبریک اعیاد شعبانیه و با تاکید بر هر چه باشکوه تر برگزار شدن جشن های نیمه شعبان به ویژه احیای آن در مساجد استان، اظهار داشت: کسب معرفت و عمق بخشی و محبت به امام عصر (عج) مهم ترین عامل ترویج فرهنگ مهدوی است، لذا در این راستا 56مسجد و اماکن مذهبی در استان، آماده برگزاری مراسم احیاء نیمه شعبان هستند .


وی در ادامه به برخی از ویژگی های منتظران واقعی امام عصر (عج) و وظایف آنان در دوران غیبت اشاره کرد و افزود: فرهنگ انتظار و اندیشه مهدویت تنها راه نجات بشر است و مهم ترین عامل تعالی و تکامل انسان و جوامع اسلامی در توسعه و ترویج فرهنگ مهدوی است .


عضو شورای فرهنگ عمومی استان در ادامه ضمن اهمیت به برگزاری مراسم احیاء نیمه شعبان در برخی از مساجد و محافل شهرهای مازندران، تاکید کرد : تهذیب نفس، کسب فضائل اخلاقی و دعا در جهت تعجیل فرج مهم ترین وظیفه منتظران در عصر کنونی است و منتظران مصلح جهانی باید خود را در عصر غیبت ایشان به اخلاق اسلامی و دینی آراسته نگه دارند.


وی با اشاره به انجام اعمال عبادى مانند خواندن نماز و قرآن، زیارت نمودن به نیابت از امام زمان (علیه السلام) در شب احیاء نیمه شعبان، تصریح کرد: کسب معرفت نسبت به حضرت مهدی (عج) و اظهار محبت و دلبستگی به امام عصر(عج) و دعا در جهت تعجیل فرج امام زمان(عج) باید در این روزها و شبها از سوی منتظران واقعی آن حضرت صورت گیرد.


حجت الاسلام شکریان در پایان، ولایت مداری را  از اصلی ترین شاخصه های رفتاری منتظران در عصر غیبت دانست و خاطر نشان کرد: پیروی از ولی فقیه از مولفه های مهم در عصر غیبت است و باید بدانیم بیشتر مشکلات دنیای اسلام و جوامع اسلامی که امروز با بحران های ساختگی غرب و کشورهای مرتجع منطقه دست و پنجه نرم می کنند، به خاطر نداشتن رهبری آگاه و بصیر است و ما از این نعمت بزرگ برخورداریم و باید قدر دان آن باشیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha