پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام احسان فرد آقایی

حوزه/ حجت‌الاسلام فرد آقایی، با اشاره به برگزاری ۵۳ کارگاه آموزشی با شرکت ۱۰۵۵ نفر در سال ۱۳۹۵، گفت: مجموع نفراتی که در ۵۳ کارگاه آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان شرکت کردند ۱۰۵۵ با مجموع ساعات ۱۲۴۲۲ و تدریس ۱۳ استاد برجسته بوده است.

حجت‌الاسلام احسان فرد آقایی، مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به ارائه گزارشی از دوره‌های برگزار شده در سال ۱۳۹۵ پرداخت و اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان، با توجه به رسالت خویش در خصوص نخبگان و شخصیت‌های تأثیرگذار دینی برای ارتقاء آگاهی‌ها و دانش کاربردی آنها، در سال ۱۳۹۵ موفق به برگزاری ۷ دوره آموزشی گسترده شد.

وی با اشاره به مخاطبین این دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی، گفت: مخاطبین دوره‌های برگزار شده، مبلغین و مبلغات، ائمه جماعات مساجد، روحانیون مستقر در روستاها و روحانیون طرح هجرت می‌باشند که در فاصله میان شش ماهه دوم سال ۹۵ در مجموعه کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی شرکت کرده‌اند.

مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، عنوان نخستین برگزار شده در سال ۱۳۹۵ را «نگاهی به طرح کلی اندیشه اسلامی از منظر قرآن کریم» اعلام کرد و افزود: محتوای این دوره مطالعاتی برگرفته از کتابی با همین عنوان حاوی سخنرانی‌های امام خامنه‌ای در خصوص مباحث اندیشه‌ اسلامی، می باشد.

وی با بیان اینکه در دوره آموزشی «نگاهی به طرح کلی اندیشه اسلامی از منظر قرآن کریم» ۳۳۱۲ نفر ساعت کلاس درسی را طی کرده‌اند، گفت: در این دوره مجموعاً ۲۰۷ نفر شرکت کردند و ساعات آموزشی آن هم ۱۶ ساعت بود که نهایتاً ۳۳۱۲ نفر ساعت کلاس درسی را طی کرده‌اند.

حجت‌الاسلام فرد آقایی، دومین دوره برگزار شده از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان در سال ۹۵ را «مسجد طراز اسلامی از منظر امام خمینی» عنوان کرد و بیان داشت: این دوره بر اساس کتاب «مسجد طراز اسلامی از منظر امام خامنه‌ای» به شکل مطالعاتی در طرح استان برگزار شد و مجموع نفرات شرکت کننده نیز ۲۵۹ نفر با مجموع ساعت ۴۱۴۴ بوده است.

مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، با اشاره به سومین دوره برگزار شده ویژه مبلغین حوزه علمیه خوزستان، اظهار داشت: سومین دوره که با همکاری و هماهنگی دادگستری استان خوزستان برگزار شد، «دوره آموزشی پیشگیری از وقوع جرم» نام داشت که به شکل کارگاهی ویژه مبلغین و ائمه جماعات اهوازی با مجموع نفر ساعت ۲۹۴ بود.

وی، چهارمین دوره از سلسله دوره‌های آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان را «مهارت یا دانش رفتار» دانست و افزود: این دوره که با عنوان «طرح امید» و سخنرانی دکتر امانی و دکتر جامی از تهران برگزار شد، از جمله کارگاه‌های موفقی بود که با حضور ۴۴ نفر از مبلغین و مبلغات اهوازی به اجرا در آمد و مجموعاً ۷۰۴ نفر ساعت میزان شاخص نفرات شرکت کننده در این دوره بوده است.

حجت‌الاسلام فرد آقایی، با اشاره به سرفصل‌های دوره آموزشی «طرح امید»، گفت: «آموزش توانمندسازی مخاطب، جهت مدیریت ضعف‌ها»، «آموزش درونی شدن مقابله و خودکنترلی در برابر آسیب‌های اجتماعی»، «آموزش کسب مهارت مقابله با هیجانات و استرس»، «آموزش تخصصی و تقویت روابط بین فردی» و «آموزش دستیابی به قدرت حل مسئله» از سرفصل‌های دوره آموزشی «طرح امید» می باشد.

مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، «آموزش پیشگیری اولیه از اعیاد» را عنوان پنجمین دوره از مجموع دوره‌های برگزار شده در سال ۱۳۹۵ عنوان کرد و بیان داشت: این دوره با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد و در آن ۱۷۱ نفر از طلاب، روحانیون و مبلغان خوزستانی حضور داشتند که نهایتاً ۱۳۶۸ نفر ساعت در ۸ کارگاه از اساتیدی همچون دکتر مرعشی، باوی، روشن بین، زرگر و سجادی بهره بردند.

وی با اشاره به برگزاری دوره «تربیت مربی فضای مجازی» ویژه روحانیون حوزه علمیه اهواز، گفت: این دوره با همکاری موسسه فرهنگی میقات با حضور ۴۰ نفر از روحانیون و تدریس استاد مؤمن نسب و روحانی نژاد پیرامون سواد رسانه و فضای مجازی با گرایش بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.

حجت‌الاسلام فرد آقایی، آخرین دوره برگزار شده در سال ۱۳۹۵ را «دوره آشنایی با شبهات مهدویت» عنوان کرد و افزود: این دوره در ۶ کارگاه با حضور ۲۸۵ نفر از مبلغین سطح استان خوزستان با تدریس حجج‌اسلام و المسلمین آیتی، شهبازیان و مجموع نفر ساعات ۲۲۸۰ برگزار شد.

مسئول امور مبلغان و روحانیون تبلیغات اسلامی خوزستان، در پایان با اشاره به مجموع نفرات شرکت کننده و ساعات برگزاری دوره‌ها، اظهار داشت: مجموع نفراتی که در ۵۳ کارگاه آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان شرکت کردند ۱۰۵۵ با مجموع ساعات ۱۲۴۲۲ و تدریس ۱۳ استاد برجسته بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha