شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی اکبر نوایی-معاون فرهنگی اجتماعی حوزه خراسان

حوزه/ مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان بیان کرد: نخبگان، جامعه را به سوی تحولات اجتماعی پیش می‌برند و در انتقال روح انقلابی در آن پیشگام هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی، در جلسه هم‌اندیشی شناسایی نخبگان تبلیغی خراسان با بیان اینکه نخبگان جامعه را به سوی تحولات اجتماعی پیش می‌برند و در انتقال روح انقلابی در آن پیشگام هستند، گفت: نخبگان به عنوان زیرساخت و تحول در تولید و تهذیب علم، ایجاد آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی و سایر عرصه هایی که اسلام دعوت کرده، نقش آفرین هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان افزود: نخبگان با همه صفات، از وارستگی علمی تا روح تحول ساز، می‌توانند پویایی و دغدغه را در جامعه ایجاد کنند.

ایجاد کانون نخبگان اهل قلم

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی در ادامه با اشاره به فعالیت های مرکز نخبگان و استعدادبرتر حوزه علمیه خراسان گفت: تدوین اساسنامه و شیوه های شناسایی نخبگان و مستعدین برتر آموزشی، تشکیل شورای علمی و شورای برنامه ریزی نخبگان و استعدادهای برتر، ایجاد کانون نخبگان اهل قلم و ... از جمله فعالیت‌های این مرکز است.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه عالی‌ترین سطح اهداف ما شناسایی نخبگان است، گفت: ساماندهی، حمایت و ارتباط‌ با دیگر مراکز نخبگانی از جمله برنامه‌های نخبگانی این مرکز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوایی شناسایی نخبگان را مستلزم جذب نخبگان تبلیغی خواند و افرود: برخی از نخبگان در عرصه‌های مختلف تبلیغی ناشناخته و گمنام می‌مانند که شناسایی، جذب و بهره‌گیری از ظرفیت آنها در فعالیت حوزوی از برنامه‌های این مرکز است.

گفتنی است، جلسه هم‌اندیشی شناسایی نخبگان تبلیغی خراسان با حضور نماینده اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و رئیس موسسه تخصصی تبلیغی امام سجاد(ع) مشهد در مرکز مدیریت برگزار شد.

لازم به ذکر است، نخستین مرحله شناسایی نخبگان از سازمان تبلیغات خراسان رضوی و موسسه تخصصی تبلیغی امام سجاد(ع) آغاز می شود.

 
انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha