جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نمازی- دیدار مسئولان گزینش اصفهان

حوزه/ آیت الله نمازی تصریح کرد: رسالت آموزش و پرورش تنها یاد دادن فرمول های علمی به دانش آموزان نیست، بلکه هدف اصلی تربیت افراد صالح و خدمتگزار برای جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، آیت الله عبد النبی نمازی، امروز در دیدار با مدیران هسته گزینش استان اصفهان، با تاکید بر ضرورت جذب جوانان مومن و انقلابی، گفت : با توجه به اینکه هسته گزینش گلوگاه ورودی به حاکمیت و ساختار نظام می باشد، باید در بکارگیری افراد در اداره امور کشور، حساب شده عمل شود.

امام جمعه کاشان، به نقش روحانیون و حوزه های علمیه شیعه درطول تاریخ در مقایسه با مقطع فعلی اشاره کرد و افزود: در مقطع فعلی با توجه به این که حاکمیت نظام اسلامی وابسته به روحانیت است، باید در گزینش ها با هوشیارانه عمل کرد ن مانع افراد نفوذی دشمن شد .

وی، خدا را اولین گزینش گرانسان دانست و گفت: خداوند نمایندگان خودش را در قالب 124هزار پیامبر که همگی معصوم هستند برای هدایت و تقویت نفوس بشری مبعوث کردند.

عضو خبرگان رهبری، با تاکید بر رعایت بومی بودن، آموزش، تعهد و تخصص در گزینش افراد در حکومت اسلامی ادامه داد: برای مدیریت اجرایی، آموزشی، اطلاعاتی، علمی، اخلاقی، سیاسی، نظامی  و.. . باید ضمن در نظر گرفتن تخصص و منطقه ای عمل کردن در گزینش ها، فرهنگ آن منطقه نیز لحاظ شود .

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مدیران آموزشی کشور باید از نظرعلمی، فکری، تعهد و تدین مشکلی نداشته باشند، افزود: تخصص منهای تعهد برای اداره امور کشور ضرر دارد، لذا باید افرادی که وارد سیستم آموزشی کشور می شوند، ضمن اینکه از نظرعلمی برجسته باشند، از نظر تربیتی هم عالی باشند .

آیت الله نمازی ادامه داد: رسالت آموزش و پرورش تنها یاد دادن فرمول های علمی به دانش آموزان نیست، بلکه هدف اصلی تربیت افراد صالح و خدمتگزار برای جامعه است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر ضرورت تکریم ارباب رجوع در ادارات، گفت: نباید افرادی را در ادارات استخدام شود که به جای رفع مشکل ارباب رجوع، پشت میز خود روزنامه بخوانند و یا با تلفن به کارهای  شخصی اش بپردازند .

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که مدیران کشور باید با وجدان کاری، ارباب رجوع را ولی نعمت خود بدانند، تصریح کرد: باید احساس ولی نعمت دانستن مردم در مدیران کشورمان نهادینه  شود و با تسلط بر نفس خود، در برابر مردم متواضع باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha