جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان اینکه مدارس امین، افتخار حوزه هستند، گفت: طرح مدارس امین(ص) به‌طور آزمایشی در استان خوزستان آغاز گردید و ما امروز به لطف الهی و مساعدت مسئولین آموزشی و حوزوی، شاهد نتیجه بخش بودن و پویایی آن هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان مدارس وابسته به حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه رسیدن به سن تکلیف، دستیابی به نعمتی بزرگ است، اظهار داشت: تکلیف از ریشه «کلفت» به معنای زحمت و سختی می باشد که خداوند در این زمان یک سری تکالیف را بر عهده بندگان خویش قرار می‌دهد.

امام جمعه اهواز، با تأکید بر اینکه تکالیف الهی به صلاح انسان است، گفت: به راستی که تنها ائمه اطهار(ع) و علمای بزرگ قدر و ارزش واقعی تکالیف الهی را می‌دانند تا جایی که در احوالات «سید بن طاووس» آمده است که «ایشان زمانی که به سن تکلیف رسیدند، به خاطر این نعمت بزرگ الهی و از اینکه خداوند ایشان را در زمره انسان‌های عاقل و مسئول و مکلف درآورده است، سجده شکر به جا آوردند»، این نشان دهنده اهمیت و ارج و قرب مقامی است که شما دانش آموزان بدان دست پیدا کرده‌اید.

آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه جشن تکلیف، جشن پذیرفتن تکالیف الهی است، تصریح کرد: این جشن با شکوه یعنی خداوند متعال بنده خود را به عنوان یک انسان متعهد و مسئول پذیرفته و شما را متوجه تکالیفتان کرده است که باید به انجام آنها اهتمام ورزید.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، خطاب به دانش آموزان حاضر در مراسم، با بیان اینکه مدارس امین، افتخار حوزه علمیه خوزستان هستند، گفت: شما نوجوانان باید به تحصیل در مدارس امین، افتخار کنید؛ چراکه این هم یک نعمت بزرگ دیگر است که دیگر دانش آموزان از آن بهره‌مند نیستند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، به اهمیت نماز اشاره کرد و افزود: اولین چیزی که در روز قیامت از انسان سؤال می‌شود، نماز بوده و این عمل عبادی واجب است که سرلوحه پرونده مؤمن نیز قرار گرفته و انسان را بهشتی می‌کند.

آیت الله موسوی جزایری، با بیان اینکه پیروی و یاری جستن از مسئولان مدرسه بر دانش آموزان امری ضروری است، تصریح کرد: همان‌طور که مفاهیم نماز به روشنی، گواه بر اخلاق اجتماعی است، لازم است که نماز را به جماعت بخوانید تا حس مسئولیت اجتماعی در شما تقویت گردد، چرا که وقتی به امام جماعت اقتدا می‌شود، تمام مسئولیت نماز به عهده ایشان بوده و اوست که در آخرت باید جواب گوی خداوند متعال باشد.

امام جمعه اهواز، انتخاب مرجع تقلید را واجب شرعی عنوان کرد و خطاب به دانش آموزان گفت: اگر دوستی‌هایتان در راه خدا باشد، او شما را به سرمنزل مقصود می‌رساند؛ و البته باید به رشد معنوی خود توجه داشته باشید که این مهم سبب خیر دنیا و آخرت شما خواهد شد.

وی در پایان از سخنان خود، به همکاری و همیاری آموزش‌ و پرورش و حوزه علمیه در راه‌اندازی مدارس محمد امین(ص)، اشاره کرد و اظهار داشت: طرح مدارس امین به‌طور آزمایشی در استان خوزستان آغاز گردید و ما امروزه به لطف الهی و مساعدت مسئولین آموزشی و حوزوی، شاهد نتیجه بخش بودن و پویایی آن هستیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha