جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ افتتاح مدرسه علمیه خواهران آیت الله میرزا یوسف ایروانی(ره)

حوزه/مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که مدرسه سطح سه را بنا خواهیم کرد گفت: ۵هزارمتر زمین برای تأسیس مجموعه سطح دو در نظر گرفته‌ایم که مراحل مقدماتی آن انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمشیدی،،امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه فاطمه معصومه(س) پردیسان (آیت الله ایروانی) با اشاره به جایگاه ممتاز حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: امروز حوزه علمیه خواهران با بیش از 500 مدرسه علمیه در سطح کشور و بیش از 80 هزار  طلبه خواهر مشغول به تحصیل و 90 هزار فارغ التحصیل ظرفیت بزرگی را فراهم کرده است و در بسیاری از زمینه‌های علمی و پژوهشی و تبلیغی حضور مؤثر دارد.

وی به فعالیت حوزه خواهران در فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: بزرگ‌ترین مرکز داده خاورمیانه در حوزه علمیه خواهران است و این مرکز یک بستر امن و مطمئن را برای ذخیره و پالایش و ظرفیت‌سازی اطلاعات موجود در حوزه علمیه دارد و اکثر نهادهای بزرگ حوزوی از این مرکز داده استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمشیدی با بیان این که  مدرسه سطح سه را بنا خواهیم کرد گفت:  ۵هزارمتر زمین برای تأسیس مجموعه سطح دو در نظر گرفته‌ایم که مراحل مقدماتی آن انجام شده است.

عضو جامعه مدرسین با بیان این که هر مدرسه علمیه یک قطب علمی و آموزشی و فرهنگی برای شعاع پیرامونی خود است، اظهار داشت: حوزه‌های علمیه خدماتی از قبیل تأمین مبلّغ و تشکیل کارگاه آموزش دینی و تشکیل «ان جی او» را به جامعه ارائه می‌دهند و همچنین در کنار هر مدرسه یک کانون قرآن وجود دارد و فارغ التحصیلان حوزه به نشر معارف قرآنی و کارهای علمی و پژوهشی می‌پردازند.

* فعالیت 9 هزار طلبه در شبکه کوثر بلاگ

وی بیان داشت: شبکه کوثر بلاگ مشغول تولید محتوای دینی است و بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی آموزشی و پژوهشی و علمی حوزوی را تحت عنوان کوثر نت با فعالیت 30 هزار عضو فعال دارا است و فعالیت‌های مدیریتی، فرهنگی و تبلیغی در این شبکه انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جمشیدی به ظرفیت عظیم حوزه‌ خواهران برای کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اسلام و انقلاب نیاز به حضور در صحنه دارد و حوزه های علمیه خواهران باید در همه عرصه های اجتماعی و فرهنگی تاثیرگزار باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: همه ما وظیفه‌داریم  چهره غبارآلودی که  داعش و گروه های وهابی تکفیری از اسلام نشان داده اند را از چهره اسلام بزداییم و اگر داعش از چند هزار خانم برای حضور در فضای مجازی استفاده می‌کند بانوان طلبه نیزهم مسئولیت را دارند که در مقابل آن‌ها حضور فعال داشته باشند.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین جمشیدی افزود: باید در مناطق مختلف شهر قم، مدارس علمیه خواهران تأسیس شود، زیرا قم کانون علم است و بیش از 100 هزار خانوار روحانی در قم زندگی می‌کنند و اگر در کنار برادران طلبه که به تبلیغ می‌روند همسر و فرزندان آن‌ها هم به تبلیغ آشنا باشند، موفقیت بیشتری در تبلیغ خواهند داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مجموعه تلاش‌ها به جایی رسیده است که اگر تا دیروز تولید علمی و تولید نظریه و اندیشه و پاسخ‌گویی به شبهات مخصوص حوزه علمیه برادران بود، امروز،‌انحصار تولید علم شکسته شده است و اختصاص به حوزه‌ای ویژه ندارد و در المپیاد علمی که در سال گذشته برگزار شد،‌ده نفر از حائزان رتبه از حوزه‌های پراکنده در سطح کشور بودند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha