پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نوائی- حوزه خراسان

حوزه/ همایش بزرگ «پیوند مهدویت و اخلاق و تهذیب»، همزمان با برگزاری مراسم عمامه گذاری چند تن از طلاب خراسان، ۲۱ اردیبهشت در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین نوایی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد با اعلام این خبر همزمان با برگزاری مراسم عمامه گذاری چند تن از طلاب خراسان توسط حجت الاسلام و المسلمین عاملی، همایش بزرگ «پیوند مهدویت و اخلاق و تهذیب» با سخنرانی حجت الاسلام و المسملین حسینی خراسانی صبح روز پنجشنبه 21 اردیبهشت در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان افزود: اقدام یکساله ای  در زمینه مباحث اخلاق و تهذیب به صورت عمومی در حوزه علمیه خراسان در راستای نهادینه کردن فرهنگ اخلاق و تهذیب و معنویت در دورن نهاد مبارک حوزه علمیه در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این مسئله لوازم، امکانات و بستر سازی های زیادی را قاعدتا طلب می کند، گفت: یکی از رویکردهایی که معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان نسبت به این امر و در واقع انجام نشده، این است که در روزهای پنجشنبه به تعداد 30 جلسه برای مباحث اخلاق و تهذیب و چند جلسه ای برای بینش سیاسی در نظر گرفته ایم که باید در معاونت فرهنگی اجتماعی این دو مسئله با رویکردی که اشاره شد، به صورت عمومی و نیز برنامه منظم در مدارس برگزار شود.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: از انجا که این گردهمائی با ولادت مبارک حضرات بقیه الله الاعظم(عج) مقارن است، بحث مطرح شده نگاه به مسئله انتظار با رویکرد اخلاق و تهذیب است.

حجت الاسلام و المسلمین نوایی با تاکید بر برگزاری اینگونه مراسم ها به صورتی باشکوه، از آیات، علما، اساتید، مدیران و طلاب برادر وخواهر دعوت کرد در این مراسم حضور یابند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha