جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 415280
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
کتاب  نشان راه

حوزه/ کتاب " نشان راه " نوشته ناصر فقیه که به بررسی راه های تربیت و تهذیب نفس می پردازد توسط انتشارات بهار دلها منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ، این کتاب درصدد پاسخ به سوالاتی از قبیل پرداختن به اخلاق و عرفان برای بشر چه ضرورتی دارد؟، آسیب های رسیدن به مقصود و راه کارهای آنها کدامند؟، آیا برای رسیدن به این مقصود، استاد لازم است یا خیر؟ اگر به استاد نیاز است، استاد چه شرایطی باید داشته باشد؟ بهترین راه ورود به سیر و سلوک کدام است؟ محور ها و مبانی عرفان اسلامی کدامند؟ است.

برخی از عناوین کتاب  "  نشان راه " عبارتند از: اهمیت و ضرورت تهذیب نفس، راه های تربیت و تهذیب نفس، نیاز به استاد در مسیر کمال، برخی از محور ها و مبانی اخلاق اسلامی، آسیب ها و راه کار های اخلاقی و...

تهذیب نفس برای هر انسانی در هر شغل و لباسی، لازم است اما برای عالم دین که می خواهد جامعه را بسازد، لازم تر است. کار کردن در مسایل اخلاقی، نیاز به وقت و توجه زیادی دارد، لذا تا وقتی جامعه به انسان روی نیاورده و دغدغه های ذهنی و قلبی کمتر است، انسان راحت تر می تواند به امور معنوی خود رسیدگی نماید تا به مرور قوت یابد و تقوی برای او ملکه گردد.

نویسنده کتاب همچنین معنای معرفت حضوری نفس را در این موارد می داند: حقیقت انسان فقر محض است، فقر محض به این معنا است که انسان حتی در وجود ذات خویش نیز محتاج دیگری است. آن موجود دیگر تکیه گاه انسان است، خدای متعال است که واجب الوجود بوده و در وجود خود به هیچ موجود دیگری نیازمند نیست، یعنی او غنی محض است، اگر انسان فقر محض بودن خود را دید( به علم حضوری)، غنی محض بودن خدا را هم می بیند.

علاقمندان برای تهیه این کتاب می توانند با شماره تلفن 09152217363 تماس بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha