پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 415298
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۵
عباس شومان نماینده الازهر

عباس شومان گفت: مبلغ موفق کسی است که بتواند با جامعه پیرامون خود تعامل داشته باشد و بتواند رحمت و نورانیت اسلام را به مخاطبان خود و پیروان ادیان دیگر نشان دهد و با انسان ها رابطه برقرار کند و چهره واقعی اسلام را به همگان بنمایاند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته عباس شومان نماینده الازهر دوره آموزشی ویژه 110 نفر از مبلغان اسلامی و ائمه جماعت جهان اسلام را در قاهره افتتاح کرد.

این دوره توسط کمیته عالی تبلیغات اسلامی الازهر برگزار می شود و مبلغانی از کشورهای نیجریه، سودان، چاد، پاکستان، میانمار و هلند در آن شرکت می کنند و مسائل مختلف فکری، فقهی و اقتصادی معاصر و همچنین روش استفاده از رایانه را فرا می گیرند.

نماینده الازهر در سخنان خود در مراسم افتتاحیه خطاب به مبلغان اسلامی تاکید کرد: لازم است شما مسائل و شبهات موجود در کشورهای خود را در این دوره مطرح کنید تا به کمک اساتید خود با شرح و تفسیر مناسب آن و همچنین پاسخ شبهات دینی آشنا شوید؛ چراکه مبلغ موفق کسی است که بتواند با جامعه پیرامون خود تعامل داشته باشد و بتواند رحمت و نورانیت اسلام را به مخاطبان خود و پیروان ادیان دیگر نشان دهد و با انسان ها رابطه برقرار کند و چهره واقعی اسلام را به همگان بنمایاند و چهره نورانی اسلام را از عملکرد اشتباه تکفیری ها و تروریست ها پاک سازد.

عباس شوان افزود: مبانی اسلام، تغییر ناپذیر و برای هر زمان و مکانی مناسب هستند و این یک ویژگی ممتاز است که ادیان و شرایع دیگر به این گونه نیستند، اما اسلام دینی پویا است که در تمام جوامع قابل طرح است و این علما هستند که باید اسلام را با شیوه مناسب ارائه و تبیین کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز تمام جهان به ویژه جهان اسلام از تکفیری ها و تروریست ها رنج می برد و علاوه بر این دشمنان اسلام هم به صورت پیوسته به نشر فتنه میان مسلمانان اشتغال دارند و تمام اینها باعث خرابپی و ویرانی جهان اسلام شده و در این میان ما وظیفه داریم از جوانان خود در برابر این افکار ویرانگر محافظت کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha