پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
همایش پارادایم

حوزه/ همایش «بازخوانی رویکرد پارادایمی در تولید علم دینی» در قالب سخنرانی و برگزاری میزگرد از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی مشهد و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می گردد.

محمد روزبهمن، عضو مجمع عالی حکمت اسلامی مشهد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد درباره برگزاری همایش «بازخوانی رویکرد پارادایمی در تولید علم دینی»، گفت: «پارادایم» اصطلاحی در حوزه فسلفه علم است که بر مجموعه ای از نظریات، باورها، مسائل و روش های مشترک میان جامعه علمی اطلاق می گردد.

وی با اشاره به اینکه این اصطلاح اولین بار توسط فیلسوف و فیزیکدان برجسته قرن بیستم ، توماس کوهن ابراز شد، گفت: رویکرد پارادایمی در فلسفه علم، بر دیگر مطالعات میان رشته ای به ویژه حوزه الهیات تاثیر به سزایی گذاشت و موجب پیدایش رویکردی نوین در تفسیر علم دینی شد.

روزبهمن ادامه داد: در همین راستا مجمع عالی حکمت اسلامی شعبۀ مشهد در نظر دارد تا با برگزاری همایشی تحت عنوان بازخوانی رویکرد پارادایمی در تولید علم دینی و در قالب ارائه ی  سخنرانی و نیز برگزاری میزگرد علمی به این مهم بپردازد.

عضو مجمع عالی حکمت اسلامی مشهد افزود: در میزگرد این همایش، دکتر خسرو باقری، عضو هئیت علمی دانشگاه تهران به موضوع ارائه مدل پارادایمی و دکتر محمدتقی ایمان، عضو هئیت علمی دانشگاه شیراز به نقد وبررسی مدل پارادایمی می پردازد.

گفتنی است، همایش «بازخوانی رویکرد پارادایمی در تولید علم دینی»، پنجشنبه 21 اردبیهشت ماه 96 ساعت 8 تا 12 در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار می شود.

انتهای پیام 313/24

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha