شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدینی، ولایت مداری، استکبار ستیزی، انقلابی بودن، ساده زیستی، تکیه بر ظرفیت های داخلی، نترسیدن از دشمن، دلخوش نبودن به لبخند دشمن و ... را از ویژگی های رئیس جمهور اصلح برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در آیین عمامه گذاری  طلاب مدارس علمیه قزوین، در سالن اجتماعت شبستان مسجد النبی (ص)، به رسالت اصلی روحانیت اشاره کرد و گفت: علما در طول تاریخ زحمات زیادی را متحمل شده اند تا دین اسلام حفظ شود، لذا با توجه به توطئه های دشمنان در مقابله با اسلام ناب، مسلح شدن به علم و آگاهی و به روز بودن دانش بسیار ضروری است.

 وی بر لزوم برخورداری روحانیون و طلاب از بصیرت و علم روز تاكید كرد و افزود: طلاب باید در علم اندوزی بسیار كوشا باشند، چرا كه این مهم از نیازهای اساسی امروز جامعه است.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: موعظه های روحانیون باید حكیمانه و براساس تعقل و اندیشه باشد تا جوانان جذب دین شده و از گزند توطئه های دشمنان مصون باشند.

امام جمعه قزوین در ادامه افزود: پوشیدن لباس روحانیت افتخار و توفیق بزرگ خدمتگزاری به اسلام و سربازی امام زمان(عج) و به معنای اعلام آمادگی برای ترویج ارزش های اسلامی و جهاد دینی است و طلاب باید شاکر و قدردان این نعمت و امانت دار بسیار خوبی برای دین مبین اسلام باشند.

نماینده ولی فقیه در قزوین تصریح کرد: با توجه به هجمه های فرهنگی و اعتقادی، امروز وظیفه اصلی علما و روحانیون این است که بتوانند در راه احیای دین اسلام  در جامعه و رشد معنوی آحاد مردم گام های اساسی تر بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه به مسئله مهم انتخابات اشاره کرد و گفت: انتخابات این دوره ریاست جمهوری از اهمیت ویژه ای برخوردار است، لذا باید علاوه بر حضور حداکثری، رئیس جمهور اصلح را انتخاب کنیم.

وی، ولایت مداری، استکبار ستیزی، انقلابی بودن، ساده زیستی، تکیه بر ظرفیت های داخلی، نترسیدن از دشمن، دلخوش نبودن به لبخند دشمن و ... را از ویژگی های رئیس جمهور اصلح برشمرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین به حضور طلاب و روحانیون با بصیرت و انقلابی در صحنه های مختلف اشاره کرد و بیان داشت: خوشبختانه قاطبه روحانیون و طلاب از بصیرت بالایی برخوردار هستند و باید مردم را در مسیر انتخاب اصلح یاری کنند.

انتای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha