شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام حسین کوثری-امام جمعه شیروان

حوزه/ امام‌جمعه شیروان با بیان اینکه علم و دانش هم رویش دارد و هم ریزش، گفت: عنان علم به دست فرد عالِم است و این نشانه رویش علم است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌حسین کوثری، ظهر امروز در جمع مدیران، مسئولان آموزش و طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم شیروان، ضمن تبریک نیمه شعبان، اظهار داشت: علم و دانش هم رویش دارد و هم ریزش. رویش علم این است که آسیب‌ها با وجود روشنایی علم کمتر می‌شود.

وی افزود: آیات و روایات زیادی در مورد فضیلت‌ها و برکات علم داریم به طوری که خداوند در قرآن می‌فرماید«شَهِدَ اللَّهُ أَنَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ وَالْمَلَائِكَةُ وَأُولُو الْعِلْمِ قَائِمًا بِالْقِسْطِ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ/ خدا كه همواره به عدل قيام دارد گواهى مى‏ دهد كه جز او هيچ معبودى نيست و فرشتگان [او] و دانشوران [نيز گواهى مى‏ دهند كه] جز او كه توانا و حكيم است هيچ معبودى نيست(آل عمران/18)».

حجت‌الاسلام‌ کوثری ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید « «وَ سَخَّرَ لَکُمْ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ جَميعاً مِنْهُ إِنَّ في‏ ذلِکَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَکَّرُونَ/ و آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است همه را براى شما رام ساخت. اینها از جانب خداست. به راستى در این امور براى مردمى که مى اندیشند نشانه هایى بر یکتایى خدا و تدبیر اوست». یعنی همه‌چیز دنیا مسخر فکر، اندیشه و علم است.

امام‌جمعه شیروان همچنین با اشاره به ریزش‌های علم در بعد اقتصادی، سیاسی و ... گفت: یکی از آثار علم این است که موجب بیکاری می‌شود، چون ماشین‌ها جای انسان‌ها را گرفته و در بعضی مراکز تولیدی یک دستگاه جای چند نفر نیروی کار انسانی را می‌گیرد، لذا علم مثل یک تیغ دو لبه است، بر همین اساس باید علم به دست انسان با ایمان و متعهد باشد تا باعث سعادت و تعالی جامعه شود.

حجت‌الاسلام سعادتی، مدير مدرسه علميه آیت‌الله حكيم (ره) نیز در این نشست گزارشی از روند فعالیت‌های آموزشي و پژوهشي این مدرسه را ارائه کرد و در پايان از اساتيد مدرسه با اهدای هدایایی تجليل به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha