جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمود مشایخ امام جمعه نوشهر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به اهمیت انتخابات، گفت: اساتید باید در کنار علم آموزی، بینش، فهم و سواد سیاسی طلاب را ارتقاء داده و در کلاس های خود روشنگری و بصیرت افزائی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، در جمع اساتید مدارس علمیه خواهران غرب مازندران، گفت: با توجه به تاسیس مدارس علمیه خواهران در اکثر شهرستان ها، باید برنامه ریزی درس جهت استفاده و بهره برداری مناسب از حوزه های علمیه و توان تبلیغی و فرهنگی خواهران طلبه که سرمایه های ارزشمند این جامعه هستند، صورت گیرد.

مؤسس مدرسه علمیه  خواهران صدیقه طاهره (س) نوشهر در ادامه با اشاره به مسئله انتخابات اظهار کرد: با توجه به این که طبق آموزه های مکتب اهل بیت(ع)، دین از سیاست جدا نیست، لذا اساتید باید در کنار علم آموزی، بینش، فهم و سواد سیاسی طلاب را ارتقاء داده و در کلاس های خود روشنگری و بصیرت افزائی داشته باشند.

عضو شورای حوزه مازندران افزود: طلاب و روحانیون در کنار تشویق مردم به حضورحداکثری در انتخابات، باید به بیان معیارهای انتخاب اصلح مانند تدین، انقلابی بودن، ولایت مداری، کار آمدی و ... بپردازند.

امام جمعه نوشهر خاطر نشان کرد:  برای انتخاب اصلح باید به سابقه کاندیداها توجه شود، همان طور که امیر المومنین(ع) به مالک اشتر فرمود که افراد خوش سابقه را برای تشکیلات خود برگزین، چرا که بهتر می شود به آنها اعتماد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ در پایان گفت: در انتخاب اصلح باید به کارنامه کاندیدا ها و همچنین ادبیات گفتاری و رفتاری  آنها توجه شود، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، نگاهشان به بیرون نباشد.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha