پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید علی فضل الله

حوزه/ سید علی فضل الله ضمن دیدار با مسئولان نروژی، با آنها درباره راه های تقویت گفتگو و تفاهم میان جهان اسلام و کشورهای جهان و همکاری های مشترک در زمینه تقویت ارزش های اخلاقی و دینی گفتگو کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، امروز صبح حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله که بنا به دعوت مسلمانان نروژ به این کشور سفر کرده است، با شماری از مسئولان نروژی دیدار و با آنها درباره راه های تقویت گفتگو و تفاهم میان جهان اسلام و کشورهای جهان و همکاری های مشترک در زمینه تقویت ارزش های اخلاقی و دینی گفتگو کرد.

سید فضل الله تاکید کرد: کسی نباید اسلام را با گروه های افراطی و تروریست یکی بداند.

این روحانی شیعه لبنان همچنین در مرکز گفتگوی مسیحی اوسلو با هناپارت هاک مدیر این مرکز ملاقات کرد و به خاطر این دیدار اظهار خرسندی کرد و افزود: این ملاقات برای من فرصتی است برای گفتگوی میان اسلام و مسیحیت و مجالی برای تبادل تجربیات در جهت تقویت ارتباط و همکاری میان ادیان به شمار می رود و به نظر ما یکی از ضرورت هایی که باید در این گفتگو ها مورد توجه قرار بگیرد، تمرکز بر نقاط مشترک فراوانی است که میان اسلام و مسیحیت وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: پیروان ادیان باید پیام دین خود را به صورت دقیق و صحیح بفهمند تا بی سوادی به عنوان یکی از موانع بزرگ بر سر راه ارتباط پیروان ادیان از بین برود و در آن زمان ما خواهیم توانست بسیاری از تنش ها و حساسیت ها را از بین ببریم.

سید فضل الله تاکید کرد: همه باید برای تقویت ارزش های مشترک میان ادیان آسمانی تلاش کنند زیرا این ارزش ها واحد هستند و در اسلام و مسیحیت فرقی با هم ندارند و این گونه نیست که ارزشی مانند راستگویی در اسلام و مسیحیت متفاوت باشد.

وی از غرب خواست متوجه این واقعیت باشند که اسلام و افراط گرایی با هم فرق دارند و تمام جنایت ها و کشتارهایی که تروریست ها به نام دین انجام می دهند، کاملا از مفاهیم و تعالیم دین اسلام به دور است و تروریستها برای رسیدن به اهداف سیاسی خود از اسلام سوء استفاده می کنند و فهم نادرست خود را به اسلام نسبت می دهند و در این زمینه نروژ می تواند نقش ویژه و سازنده ای در ایجاد نزدیکی و گفتگو میان ادیان ایفا کند.

سید فضل الله همچنین در دیدار با یکی از مسئولان وزارت فرهنگ نروژ نیز از نقش نروژ در تقویت گفتگوی ادیان تقدیر کرد و از مسئولان نروژ خواست زمینه لازم برای ادغام مسلمانان به ویژه نسل جوان در جامعه نروژ را فراهم سازند و مسلمانان را بخشی از جامعه خود بدانند تا مسلمانان در این کشور احساس غربت نکنند و به دغدغه های مسلمانان نیز احترام بگذارند و به عنوان مثال به مساله حجاب به عنوان یکی از حساسیت های مسلمانان توجه بکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha