جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عفاف و حجاب

حوزه/ حجاب ارزش و کرامت واقعی زن را در جامعه نمایان می سازد و علاوه بر حفظ امنیت، موجب آرامش روحی و روانی بانوان و استحکام بنیان خانواده می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، خانم نقی نیا از مدرسان حوزه، در کرسی آزاداندیشی با موضوع «تفاوت یا تطابق پوشش طلاب با غیر طلاب»، در مدرسه علمیه بنت الرسول(ص) الشتر با اشاره به اینکه حجاب ارزش و کرامت واقعی زن را در جامعه نمایان می سازد، گفت: حجاب علاوه بر حفظ امنیت موجب آرامش روحی و روانی بانوان و استحکام بنیان خانواده خواهد شد.

وی با بیان اینکه رعایت حجاب و عفاف موجب مودت و استحکام روابط زن و مرد نیز خواهد شد، افزود: حجاب و عفاف همواره ضامن سلامت روح و روان انسان است و کرامت وجودی او را نشان خواهد داد.

این استاد حوزه با بیان اینکه حجاب و عفاف برای بانوان از واجبات مورد تاکید دین مبین اسلام است، ادامه داد: مسأله رعایت حجاب و عفاف در جامعه از دیدگاه عقلی، شرعی، علمی و عرفی پذیرفته شده است.

نقی نیا با تاکید بر اینکه طلاب خواهر باید در رعایت حجاب و عفاف و پوشش مناسب برای بانوان جامعه الگو باشند، خاطر نشان کرد:خواهران طلبه باید همواره با تهذیب نفس و پوشش مناسب نمونه یک بانوی محجبه و موفق باشند.

وی با اشاره به اینکه بانوان طلبه با رعایت حجاب و عفاف در ظاهر و ابعاد شخصیتی خود باید الگوی زن مسلمان باید برای زنان و

در پایان این کرسی آزاد اندیشی اساتید در خصوص فلسفه رعایت حجاب و عفاف به پرسش های طلاب پاسخ دادند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha