سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام طباطبایی اشکذری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مسائل سوریه با تاکید بر این که در فتنه ۸۸ حضوذ مذدم امنیت را به کشور برگرداند، گفت: رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بر این باورند که در امنیت جامعه آنچه به چشم می آید، مردم هستند و افراد، احزاب و حتی دولت ها تاثیری ندارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی اشکذری، عصر امروز در سلسله همایش های رویش فرهنگ با عنوان «باز خوانی گفتمان انقلاب اسلامی در اندیشه مقام معظم رهبری»،  در تالار قدس آستان قدس رضوی، با بیان اینکه شک نداریم که انتخابات نمادی از حضور مردم است و این را هم باید بدانیم که امنیت با اراده مردم تامین می شود، اظهار داشت: انتخابات یکی از پیچ های مهم در جمهوری اسلامی ایران است که در این پیچ های مکرر مردم نقش اصلی را می آفرینند.
 
وی افزود: امنیت از جمله اولین نیاز های بشری در کنار تامین غذاست و هیچ گاه نشده که انسان به دنبال تامین غذا باشد، اما امنیت را نادیده بگیرد.
 
نماینده ولی فقیه در سوریه ادامه داد: امنیت از جمله ضرورت های عقلانی بشر است و قبل از این که به ضرورت های دینی و توحیدی اهمیت داده شود، امری مهم محسوب می شود.
 
وی درباره نقش مردم در انتخابات تصریح کرد: اگر بخواهیم انتخابات که امری انتزاعی است را معنی کنیم، ابتدا باید به نقش آفرینی مهم مردم در این امر بپردازیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی اشکذری به دیدگاه امام راحل و مقام معظم رهبری درباره امنیت اشاره و عنوان کرد: رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بر این باورند که در امنیت جامعه آنچه به چشم می آید، مردم هستند و افراد، احزاب و حتی دولت ها تاثیری ندارند.
 
نماینده ولی فقیه در سوریه گفت: مدیریت جنگ سخت برعهده دولت هاست، ولی باید بدانیم آنچه که جنگ نرم را مدیریت می کند، قدرت نرم است و قدرت نرم در قلوب مردم حضور دارد و دولت ها در این هیچ تاثیری ندارند.
 
وی افزود: مقاومت در مقابل استکبار پدیده ای است که از صدور انقلاب به کشور های دیگر به وجود آمده و دولت ها که مدعی برقراری امنیت هستند، در مقابل بیداری اسلامی پا به فرار گذاشتند.

وی درباره ایجاد امنیت توسط دولت ها ادامه داد: اگر عده ای معتقد به ایجاد امنیت توسط دولت هستند، پس چرا در فتنه 88 که کار از دست هیچ کس بر نیامد، پس از سخنرانی مقام معظم رهبری، مردم امنیت را بر کشور ایجاد کردند.
 
حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی اشکذری در پایان سخنان خود گفت: حتی در نماز جمعه که محل اجتماع مردم است برای ایجاد امنیت به سراغ مردم می رویم که این نشان دهنده آن است که ایجاد امنیت و یا ناامنی به اراده مردم خواهد بود.
 
انتهای پیام/ا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha