جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفت: سند ۲۰۳۰ یونسکو ، با فرهنگ دینی و ملی ما مغایرت جدی دارد و هوشمندی و درایت مقام معظم رهبری باعث خنثی شدن فتنه شوم آن ها در این باره شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به گلایه و انتقاد صریح مقام معظم رهبری از اجرای سند 2030 یونسکو در کشور، اظهار داشت: ما کشوری با فرهنگ غنی دینی و ملی هستیم که برای اصول آموزش و پرورش خود و اجرای آن ها نیازی به توصیه ها و دستورالعمل های سازمان های بین المللی که متأثر از قدرت های جهانی هستند، نداریم.

وی افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، هر کشوری دارای فرهنگ دینی، بومی و ملی خاص خودش است و لذا نمی توان یک قاعده کلی را به آن ها دیکته کرد و انتظار داشت که آن را اجرا کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: دشمن با دنبال کردن طرح جهانی سازی و مباحثی چون سند 2030 یونسکو به دنبال آن است که فرهنگ غربی و آمریکایی را در دنیا حاکم کند و قطعاً چنین فرهنگ و آموزه های آن با مبانی دینی و ملی ما ناسازگاری های بسیاری دارد و ما نمی توانیم زیر بار چنین سندهایی برویم.

وی خاطرنشان کرد: یونسکو و سایر مجامع بین المللی به عنوان یک ابزار دست در جهت تحقق چنین اهدافی کار می کنند و در خصوص کشور ما، هوشمندی و درایت مقام معظم رهبری باعث خنثی شدن فتنه شوم آن ها در این باره شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha