سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام عزیزی

حوزه / حجت الاسلام عزیزی گفت: مشکل ما اینجاست که امروز هنگامی که یک سخنران قصد دارد، سخنش مستند‌تر باشد و آن را به دانشمندان غربی و شرقی و نه اهل بیت(ع) نسبت می‌دهد، در حالی که همه دنیا باید از محضر اهل بیت(ع) علم و دانش فرا بگیرند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام رضا علی عزیزی، عصر امروز در سلسله برنامه‌های تبلیغی حرم مطهر رضوی ویژه دهه مهدویت، به ویژگی‌های خاص امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: علم و دانش امام رضا(ع) در عالم خلقت بی‌نظیر است و ایشان از سوی پیامبر(ص) به عنوان مخزن و خزینه علم غیب الهی و از سوی امام صادق(ع) به عالم آل محمد(ص) معرفی شده‌اند.
 
وی ادامه داد: هنگامی که معرفت و شناخت انسان نسبت به امام رضا(ع) اندک باشد، در دستگاه ایشان به حداقل‌های مادی بسنده می‌کنیم، در حالی که آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد ابعاد علمی امام رضا(ع) است که می‌تواند جامعه ما را دگرگون کند.   
 
عضو هیئت امنای اتاق تبلیغ حوزه خراسان تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های امروز جامعه اسلامی و خانواده‌ها، حضور جوانان و افراد در فضای مجازی است، فضایی که دشمن در آن به گونه‌ای مسلح شده که تا همسایگی قلب‌های ما آمده است.
 
وی عنوان کرد: دنیای بشری به ویژه دنیای اسلام و تشیع از این فضا وحشت زده است، زیرا این ابزار بیشتر در اختیار و مدیریت دشمن قرار گرفته است و متخصصان برای حل آن عاجز هستند، چرا که نمی‌توان خلوت  انسان‌ها را مدیریت کرد.
 
حجت الاسلام عزیزی خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) فرمول مقابله با این جریان‌ها را بیان و تأکید کردند «هر انسان یک دوست و یک دشمن همراه دارد؛ دوست او عقلش و دشمنش جهل اوست.»
 
وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های امام رضا(ع) علم ایشان است، تأکید کرد: مشکل ما اینجاست که امروز هنگامی که یک سخنران قصد دارد، سخنش مستند‌تر باشد و قلب‌ها را آرام کند، آن را به دانشمندان غربی و شرقی و نه اهل بیت(ع) نسبت می‌دهد، در حالی که همه دنیا باید از محضر اهل بیت(ع) علم و دانش فرا بگیرند.
 
مسئول ستاد مردمی مهدویت خراسان، درباره خطری به نام فضای مجازی که مدیریتش باید با علم و عقل انسان باشد نه با نیروی انتظامی و فیلتر کردن این فضا، اظهار کرد: تنها راه حفظ نسل جوان از فضاهای آلوده آخرالزمان به ویژه فضای مجازی تقویت عقلانیت و منطق در فرزندانمان است.
 
حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه باید از دانش عالم آل محمد(ص) بهره ببریم و عقلانیت را در فرزندان و دانشجویان کشور تقویت کنیم تا از این وضعیت رهایی یابیم، گفت: باید عقلانیت را به اقتصاد، سیاست و بازار وارد کنیم، اما متأسفانه یکی از مشکلات امروز ما این است که عقلانیت و منطق را رها کرده و به احساسات روی آورده ایم.
 
وی تصریح کرد: ما نه تنها دل که باید فکر خود و فرزندانمان را به فکر و اندیشه امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) گره بزنیم، چرا که اگر اندیشه انسان علوی، فاطمی و رضوی شد زندگی‌اش نیز علوی، فاطمی و رضوی می‌شود./
 
انتهای پیام /ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha