پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
احتمال افزایش حریق عمدی در مساجد آمریکا در ماه رمضان

حوزه/ تشکل وکلای مسلمانان، درباره احتمال بروز حریق‌های تعمدی در مساجد آمریکا هشدار داده و خواستار هوشیاری، رفتارهای پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی در طول ماه مبارک رمضان شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از عرب دیلی نیوز، به مساجد آمریکا درباره احتمال افزایش آتش سوزی در طول ماه مبارک رمضان هشدار داده شد.

تشکل وکلای مسلمانان، یک گروه حقوق مدنی اسلامی در آمریکا درباره احتمال بروز حریق‌های تعمدی در مساجد این کشور هشدار داده و خواستار هوشیاری، رفتارهای پیشگیرانه و اطلاع‌رسانی در طول ماه مبارک رمضان شد.

این هشدار در طول هفته «بیداری حریق عمدی» (7-13 می) داده شد. هفته بیداری حریق عمدی، توسط اداره آتش نشانی ایالات متحده در آژانس مدیریتی اضطراری فدرال (فما) داده شده و یکی از دلایل آن نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان بوده است. این اطلاعیه از مساجد خواست تا بهترین شیوه‌ها را برای جلوگیری از آتش سوزی به کار گرفته و هر گونه اعمال خرابکاری را گزارش دهند.

موج جدید به آتش کشیدن مساجد، خرابکاری و تخریب مراکز اسلامی، نیاز به آگاهی رسانی در این زمینه را به بالاترین حد رسانده است. تنها در سال 2017 پنج مسجد در شهرهای مختلف آمریکا به آتش کشیده شدند. این مساجد در شهرهای آستین و ویکتوریا در ایالت  تگزاس، در شهر بلوو در ایالت نبرسکا، در شهر تمپا در ایالت فلوریدا و شهرستان پیتسفیلد در ایالت میامی واقع شده بودند که یا قطعا آتش سوزی آن‌ها عمدی درنظر گرفته شده یا اینکه تحقیقات در زمینه حریق تعمدی در این مراکز هنوز ادامه دارد.

در این میان با توجه به اینکه ماه مبارک رمضان از اهمیت بالایی درمیان مسلمانان جهان برخوردار بوده و مسلمانان سرتاسر آمریکا نیز در این ماه درهای مساجد‌شان را به روی هزاران نمازگزار و روزه‌دار باز کرده، نشست‌ها و فعالیت‌های مذهبی مختلفی در طول ماه رمضان در این مراکز اسلامی برگزار می‌شوند. با این حال، در سال های اخیر، ماه رمضان است به زمانی برای افزایش هوشیاری مسلمانان آمریکایی و غربی تبدیل شده و آن‌ها همیشه نگران اقدامات اسلام‌هراسانه و خشونت‌محور هستند.

مدیحه الحسین، مشاور ویژه  شورای تعصب ضداسلامی در تشکل «وکلای مسلمان» در این باره گفت: مسلمانان هرگز نباید از نماز خواندن در مساجد بترسند یا نگران چیزی باشند. اما ما می‌دانیم که باید مراقب مسائل امنیتی و ایمنی در جامعه اسلامی، به ویژه الان بیش از هر زمان دیگری باشیم. مساجد و اعضای جماعت اسلامی می‌توانند روی گام‌های مشخصی برای اطمینان از ایمنی متمرکز شده و ما امیدواریم گام‌های راهنمای ما بتواند به آن‌ها کمک کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha