پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بتسلم، شهادت مظلومانه نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی را محکوم کرد

حوزه/ گروه حقوق بشر بتسلم در سرزمین‌های اشغالی، به شهادت رساندن مظلومانه فاطمه حجیجی، دختر ۱۶ ساله فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست را محکوم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از maannews، گروه حقوق بشر بتسلم در سرزمین‌های اشغالی، به شهادت رساندن مظلومانه دختر نوجوان فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست را محکوم کرد.

نظامیان صهیونیست «فاطمه عبدالرحمن حجیجی»، نوجوان 16 ساله فلسطینی را به بهانه تلاش برای زخمی کردن نظامیان صهیونیست در قدس هدف گلوله‌ قرار دادند و این نوجوان فلسطینی در نزدیکی باب العامود در شهر بیت المقدس اشغالی به ضرب 20 گلوله صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

شاهدان عینی این حادثه گفتند: فاطمه حجیجی حداقل 10 متر از نظامیان اسرائیلی فاصله داشته و بی‌حرکت ایستاده بوده است که یکدفعه نظامیان فریاد زده‌اند: چاقو! چاقو! و در همین لحظه بوده که پنج نظامی صهیونیست به روی نوجوان فلسطینی آتش گشوده‌اند و 10-20 گلوله در تن او خالی کرده‌اند. گفته می‌شود بعضی از گلوله‌های شلیک شده توسط نیروهای پلیس نیز به یک تاکسی در آن نزدیکی اصابت کرده‌اند.

بتسلم، گروه حقوق بشر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با محکوم کردن این جنایت صهیونیست‌ها، آن را نمونه دیگری از سیاست «شلیک به قصد کشت» نظامیان اسرائیلی علیه فلسطینیان دانسته، آن هم در شرایطی که هیچ خطر واقعی آنان را تهدید نمی‌کرده است. ما با تحقیقات در این زمینه به این نتیجه رسیدیم که حجیجی چندین متر از افسران فاصله داشته و خطری محسوب نمی‌شده است. نیروهای پلیس که سرتاپا مسلح و محفوظ در پشت یک مانع فلزی ایستاده بودند می‌توانستند به راحتی و بدون توسل به تیراندازی مرگبار چاقوی دختر نوجوان را از او گرفته و لازم نبوده او را این گونه وحشیانه به قتل برسانند.

بتسلم تاکید کرد: این یک حادثه منحصر به فرد نیست و پرونده‌های متعددی درخصوص اقدامات افراطی «شلیک به قصد کشت» نظامیان اسرائیلی وجود دارد. مواردی که در آن‌ها صهیونیست‌ها به راحتی می‌توانسته‌اند مضنون را خلع سلاح کرده و دستگیر کنند، بدون اینکه لازم باشد از شلیک مرگبار برای کشتن او استفاده کنند.

فاطمه حجیجی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha