جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ناصری امام جمعه یزد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر اینکه باید فلسفه اصلی بانک در نظام اسلامی ایران حفظ شود و به دنبال رفع مشکلات مردم به ویژه محرومان باشند، گفت: سود تسهیلات باید به گونه‌ای باشد که مردم را از پای در نیاورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در دیدار با مدیران سرپرستی بانک ملت استان یزد با اشاره به اینکه فلسفه وجودی بانک‌ها در ابتدا این بود که بتوانند با در دست داشتن امانات مردم، مشکلات جامعه را حل کنند، اظهار داشت: این مشکلات هم در زمینه نگهداری وجوه نقد مردم و هم رفع مشکلات اقتصادی جامعه را به عنوان کارگشایی را در بر می گیرد.

وی با بیان اینکه اگر هدف بانک‌ها این چنین موضوعاتی باشد خوب است، تصریح کرد: در خارج از کشور بانک‌ها رویکرد خاصی در زمینه گشایش امور جامعه ندارند و بیشتر به دنبال سود‌آوری برای خودشان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: اگر خدای ناکرده سبکی که مدام به دنبال افزودن به اندوخته باشیم یا تجارت‌های کلان را در بانک‌ها دنبال کنیم و به دنبال بازگشت سریع پول‌ها باشیم نتیجه عکس دارد.

آیت الله ناصری یزدی، به بازگشت سریع وام ها خُرد مردم به بانک ها اشاره کرد و گفت: الان به گونه‌ای شده که وام های کم، سریع باز می‌گردد، ولی وام های کلانی که پرداخت می‌شود بازگشت دیرتری دارد.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم فلسفه اصلی بانک در نظام  اسلامی ایران حفظ شود و به دنبال رفع مشکلات مردم به ویژه محرومان باشند، عنوان کرد: سود تسهیلات باید به گونه‌ای باشد که مردم را از پای در نیاورد.

وی با بیان اینکه گره گشایی از مشکلات مردم بسیار ارزشمند است و خداوند هم این موضوع را بسیار دوست دارد، اظهار داشت: در صورتی که ما کارمان را برای رضای خدا انجام دهیم، علاوه بر اینکه خداوند از ما راضی می‌شود، خدا به کارمان هم برکت بالایی می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: اگر مسئولان بدانند که ارزش کار کردن برای رضای خداوند چقدر است، تمام کارهایشان را با نیت الهی انجام می‌دهند و به هیچ عنوان به فکر خوش آیند این و آن نیستند.

آیت الله ناصری یزدی شادکردن بنده‌های خدا، دستگیری از محرومان، رفع مشکلات نیازمندان و مسائلی از این قبیل را از ارزش بسیار بالایی برخودار دانست و گفت: اگر در فعالیت‌هایمان به این مسائل توجه کنیم، مشکلات جامعه به صورت کامل برطرف می‌شود.

امام جمعه یزد، تسهیل در روند ارائه خدمات به مردم را بسیار مهم دانست و گفت: کاری که قرار است یک هفته‌ای یا یک ماهه انجام دهیم و قابلیت این را دارد که حتی در یک روز انجام دهیم، باید سریع جلو ببریم تا روند کار مردم با مشکل مواجه نشود.

وی افزود: نباید در فعالیت هایمان مردم را معطل کنیم، همه الان مشکلات و گره‌های زیادی در زندگی دارند ما باید سعی کنیم گره‌ای از مشکلاتشان برطرف نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: یکی دیگر از پیشنهادهایی که به نظر می‌رسد در بانک‌ها باید انجام شود، این است که اتاقی در بانک به وجود آید و به موضوعات و مشکلات فوری مردم رسیدگی کند.

آیت الله ناصری یزدی با بیان اینکه این موضوع می‌تواند جلوی نزول در جامعه را بگیرد، گفت: افرادی هستند که به صورت بسیار فوری به پول نیاز دارند و وقتی نمی‌توانند فراهم کنند، بعضی مجبور به دست دراز کردن جلوی نزول‌خواران می‌شوند.

امام جمعه یزد ادامه داد: لازم است که واحدی در بانک‌ها ایجاد شود و به مشکلات فوری مردم رسیدگی کرده و به سرعت نسبت به رفع این مشکلات اقدامات لازم را به عمل آورد.

وی تاکید کرد: بسیاری از این مشکلات هم با مبالغ کمی قابل برطرف کردن هستند، ولی اگر رفع نشود و افراد مجبور به مراجعه به نزول‌خواران شوند، مشکلاتشان چند برابر می‌شود.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha