پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود، در نظر داشته باشد که او در خدمت نایب ولی عصر(عج) و مطیع فرمایشات ایشان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در آیین خطبه خوانی خادمان حرم بانوی کرامت که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت سالروز ولادت حضرت ولیعصر(عج) گفت: مجالس و محافلی که در این ایام به نام مبارک امام زمان(عج) برگزار می شود، باید متناسب با شأن و منزلت این امام همام باشد.
وی با بیان این که در برپایی آیین های جشن، باید کاری کرد که مورد رضایت حضرت حجت(عج) باشد، گفت: برپایی جشن و خوردنی ها و نوشیدنی ها باید تنها بخشی از برنامه های این روزها باشد، آنچه که در این ایام باید بسیار به آن توجه کرد، آشنا شدن با اهداف امام عصر(عج) و انتظارات و توقعات ایشان است.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود، در نظر داشته باشد که او در خدمت نایب ولی عصر(عج) و مطیع فرمایشات ایشان است.افزود: در این آیین ها، باید بهترین هدیه ها که مورد پسند حضرت حجت(عج) باشد را محضر ایشان ارائه کنیم؛ در محضر این امام همام، بهترین هدیه ای که می توانیم ارائه کنیم، برآورده ساختن انتظارات ایشان از ماست. امام زمان(عج) از ما طهارت، پاکی از گناه و آلودگی ها، پاکی از خرافات، دوری از تعیین وقت زمان ظهور و... انتظار دارد.
وی با اشاره به روایتی از امام علی علیه السلام درباره حضرت ولیعصر(عج) گفت: امام علی در روایتی می فرمایند که حجت ها با ظهور مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تمام می شود، او پایان بخش امامان و نجات بخش امت و منتهای نور است. بنابراین آنچه که در این ایام ما به آن موظف هستیم، این است که ما باید خود را محیای ظهور کنیم و وظایف خود را در این دوران انجام دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این که همه ما باید باورها و اعتقادات خود را اصلاح کنیم، گفت:  امروز ما شاهد تبلیغات انتخابات، مناظرات، برنامه ها و طرح هایی که کاندیداها ارائه می کنند، هستیم. اینها گاهی همدیگر را نقد می کنند تا خود را به عنوان شخص اصلح مطرح کنند؛ اینها برنامه های دیگری را نقد می کنند که بگویند به دلیل نقدی که به برنامه او وارد است، من باید متصدی این پست و مقام باشم.
وی افزود: مردم این آقایان را که وعده و برنامه ارائه می کنند برای جلب آراءشان، می بینند، در صورتی که مغایرتی بین وعده ها و اعمال و رفتار آنها مشاهده کنند، خوب به خاطر می سپارند و نسبت به این اعمال و رفتار و برنامه ها و وعده های آنها واکنش نشان می دهند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام گفت: کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود، در نظر داشته باشد که او در خدمت نایب ولی عصر(عج) و مطیع فرمایشات ایشان است.ادامه داد: تذکری به کاندیداهای محترم می دهیم که وعده ها و حرفهاشان را به خاطر بسپارند؛ شخصی که به عنوان رئیس جمهور از اکثریت آراء انتخاب می شود، آنچه که در این ایام گفته، تبدیل به مطالبه می شود.
وی مهمترین وظیفه برای این کاندیداها و کسانی که از میان آراء مردم انتخاب می شود را اطاعت از ولی امر و ولی فقیه عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری نگرانی ها و دغدغه هایی دارند که در بیانات ایشان فراوان دیده می شود و انتظارات و نصایح خود را متذکر می شوند.
امام جمعه قم با بیان این که دشمنان امروز دوربین های خود را باز گذاشته است و گاهی حرف های کاندیداها را به طور مستقیم پخش می کنند، از این رو آنها باید بسیار مراقب باشند، گفت: کسی که اعتقاد به ولی عصر(عج) دارد، باید مطیع نایب او باشد. مقام معظم رهبری شخصی کنار نشسته و دور از مسئولیت نیست، وظایف اصلی نظام اسلامی در دست ایشان است، البته ایشان وظایفی که بر دوش دارند، توسط مسئولان انجام می دهند، بنابراین کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می شود، در نظر داشته باشد که او در خدمت نایب ولی عصر(عج) و مطیع فرمایشات ایشان است.
وی افزود: نباید کسی در سخنان خود به گونه ای باشد که فکر کند برای خودش کسی است؛ او کسی خواهد بود که بعد از آراء مردم، با تنفیذ رهبری صلاحیت نشستن بر کرسی ریاست جمهوری و انجام وظایف و تکالیف خود را دارد. رئیس جمهور باید مطیع ولی فقیه باشد و هر شعار و برنامه ای که دارد، در راستای خدمت به نظام باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین علیه السلام خطاب به کاندیداها که در سخنرانی ها و شعارهای خود، دولتشان را دولت مقاومت بدانند، نه دولت تسلیم و سازش و سر تسلیم فرود آورده در برابر امریکا و اسرائیل، گفت: دولت باید عوامل قدرت در کشور چون سپاه پاسداران دیگر دستگاه ها را احترام بگذارند و آنها را تقویت کنند. مبادا کاندیدایی برای جلب نظر دشمنانی که تا عمق جانشان با دین و شرف و ناموس و حیثیت ما مخالفند، نهادی را بکوبد و طرح و برنامه ای که در نظام به عنوان طرح های کاربردی و راهبردی است، نفی کند.
وی افزود: از خدا می خواهیم در این ایام به کاندیداهای ما بصیرت لازم را عنایت کنند و اینها بتوانند آنچه مرضی خداوند و حضرت ولیعصر(عج) است، اجرا کنند و شخصی از صندوق آراء خارج شود که برای تحقق اهداف ولی عصر و رهبر معظم انقلاب اصلح ازهمه باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha