پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله العظمی بهجت

حوزه/ مراسم یاد بود و گرامیداشت آیت الله العظمی بهجت با حضور شاگردان، علما و اقشار مختلف مردم شب گذشته در مسجد فاطمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله العظمی بهجت ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت ولیعصر (عج)ابراز داشت:  ارتحال حضرت آیت الله بهجت داغی است که التیام ندارد، ایشان عارف بی نظیر، سالک، فقیه، محقق، مدرس و...  بودند.

وی در ادامه افزود: آنن کسی که وارث پیامبر(ص) است خودش را کوچک می داند و همیشه حقارت و کوچکی خودش را می یابد؛ لذا ایشان همواره  خود را مبتلا به عناوین نمی کرد و همیشه در محضر الله، عبد بودند.

امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت آیت الله بهجت خودی نداشتند، همانا الاحقر بودند؛ تواضع واقعی داشتند و مراقب بودند و لحظه ای از خودشان غافل نمی شدند و با شاگردان و اطرافیان خود همچون پدر دلسوزانه رفتار می کردند و خود را از همه پایین تر می دیدند و عبد صالح خدا بودند و دوست داشتند که اطرافیان بفهمند.

وی خاطرنشان ساخت:  خداوند متعال در قرآن چند مرحله برای مقاصد بشر بیان فرموده است، در مرحله اول یکی از ماموریت های دائمی بندگی را عبادت عنوان کرده  تا طبق فرامین الهی گام برداریم و در جهت عبادت او باشیم؛ چرا که او ما را آفریده است و اگر بشر از این برنامه غفلت کند، همچون راننده ای که اگر غفلت نماید، موجب نابودی و هلاکت خواهد شد، نابود می شود. لذا ما باید در مسیری حرکت کنیم که از صراط مستقیم غفلت نکنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha