شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه / برخی از افراد از روایات ظهور حضرت مهدی(عج) نتیجه معکوس گرفته و می گویند؛ باید در مقابل منکرات سکوت کرد تا حضرت ظهور نمایند؛ در حالی که اشتباه بسیار بزرگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار مبلغین مناطق مرزی کشور که در دفتر این مرجع تقلید در قم برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) اظهار داشتند: در قرآن مجید آیاتی وجود دارد که بشارت ظهور این امام همام را می دهد که یکی از آن آیات، آیه: « وَ نُريدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثينَ » می باشد.

ایشان ابراز داشتند: برخی از افراد از روایات ظهور حضرت مهدی(عج) نتیجه معکوس گرفته و می گویند؛ باید در مقابل منکرات سکوت کرد تا حضرت ظهور نمایند؛ در حالی که اشتباه بسیار بزرگی است؛ چراکه خداوند متعال در آیه دیگر فرموده است: «وعد الله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنهم فی الارض»؛ وظیفه ما آن است که افراد صالح را پرورش داده تا عمل خوب انجام داده و در امتداد آن، حضرت ظهور نماید.

این مرجع تقلید خاطرنشان ساختند: تربیت این دسته از مردم و گروه ها به وسیله شما مبلغانی است که در این مسیر قدم گذاشته و تلاش می کنید.

 این استاد برجسته حوزه با اشاره به صفات متقین، تصریح کردند: «ایمان به غیب»، «برپا کنندگان نماز» و «انفاق کنندگان» از صفات متقین است که در قرآن کریم به آن اشاره شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشتند: میان نمازگزاران و برپاکنندگان نماز تفاوت است؛ نمازگزار کسی است که فقط خود نماز می گذارد؛ اما برپاکنندگان نماز، اشخاصی هستند که نماز را در جامعه ترویج کرده و گسترش می دهند.

این مفسر قرآن کریم به صفت «انفاق کنندگان» اشاره و اظهار داشتند: شما عزیزان در راه اسلام درس فرا گرفته و مسلط بر مباحث دینی شده اید؛ پس باید علم خود را در جامعه نشر دهید که در این صورت مصداق «انفاق کنندگان» و «متقین» خواهید شد.

معظم له در ادامه خطاب به مبلغین مناطق مرزی کشور ابراز داشتند: مرحوم آقای کاشانی به عنوان برپاکننده تشکیلات شما عزیزان، در مسیر بسیار مناسبی قدم برداشته و صدها مدرسه در سراسر کشور راه اندازی کرده که بهترین ذخیره یوم المعاد برای شما و این عزیز خواهد بود.

ایشان خاطرنشان ساختند: توفیق خدای متعال برای شما بوده که در این مسیر قدم برداشته و برای نجات افراد تلاش می کنید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ali IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    0 0
    رییس جمهور ، شهردار ها:این پست و مقام یک امانت الهی است(هزینه های دولت، ارثیه هیچ مسوولی نیست و...) . او و بقیه کارکنان، خدمتگذار مردم هستند. باید مسوول مربوطه این را عملا ثابت کند. مردم هم ضمن اجرای وظایف دینی خود ، باید در تمام ساخت و سازها و افتتاح مکان های عمومی شرکت داشته و مراحل انجام آنرا نظاره کنند..... اشگال و اصلاح قانون را باید مجری قانون فورا به مجلس گزارش دهد .... اگر نکرد........