چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قرآن

حوزه/ در اولین همایش قرآن پژوهی پیشرفت و روش‌شناسی تفسیری، از کتاب «قرآن‌پژوهی پیشرفت و نظریه تفسیری پیشرفت‌ شناخت» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،  احمد آکوچکیان، دبیر علمی کنفرانس در مراسم رونمایی از این کتاب که در مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه(رشد) قم، با بیان اینکه بیش از صد مقاله به این کنفرانس ارسال شده است گفت: همچنین ۲۵ جلد کتاب مرتبط با این کنفرانس چاپ و منتشر خواهد شد که کتاب مذکور یکی از آن‌هاست.

وی با بیان اینکه نظام ملی تولید علم در مدنیت معاصر بشری جهان اسلام و جهان ایرانی عهده‌دار پردازش اندیشه و دانش مدیریت پیشرفت است، گفت: در این نگرش دانش تفسیر دانش مبنای منظومه جامع معارف درون دینی و ولایت‌مند مدیریت تغییر است.

آکوچکیان با اشاره به موضوعات این کتاب تصریح کرد: در اولین سطح، پردازش اصل ایده قرآن‌پژوهی پیشرفت و اندیشه‌ورزی و هم‌اندیشی و گفتمان‌پردازی چیستی و چرایی این ایده بیان شده است.

آکوچکیان اظهار کرد: در دومین سطح از اصلی‌ترین رکن پارادایمی پردازش الگوی قرآن‌پژوهی پیشرفت، اهتمام به چنین الگویی است و کوشش می‌شود تا انواع روش‌شناسی‌های تفسیری، با این پرسش که روش دانش‌ورزی پیشرفت‌نگر قرآنی و قرآن‌نگر پیشرفت کدام است، به داوری در آیند.

وی ادامه داد: در سومین سطح به کارکرد مکتب قرآن‌پژوهی پیشرفت و روش شناسی تفسیری راهبرنده آن در پردازش الگوی پیشرفت دین شناخت پرداخته شده است.

یادآور می شود: اولین کنفرانس قرآن‌پژوهی پیشرفت ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در مرکز تحقیقات استراتژیک توسعه(رشد)  با حضور صاحبنظران حوزه و دانشگاه در حال برگزاری است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha