جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدير حوزه علميه خواهرام مازندران

حوزه/ حجت الاسلام غفاری گفت: کسی که می خواهد مسئولیت دولت را بر عهده گیرد، باید با توجه به باورهاي ديني ما نسبت به ملت «رُحَماءُ بَينَهُم » و نسبت به دشمنان «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ» باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام علي غفاری، در جمع اساتيد و طلاب مدارس علميه خواهران غرب مازندران بيان کرد: در حال حاضر رسالت حوزه های علمیه که مدیون و مرهون انقلاب اسلامی بوده و تربیت علمداران انقلاب را بر عهده دارد  نسبت به جمهوری اسلامی، سنگین تر بوده و باید به خوبی از آرمان ها و دستاوردهای آن پاسداری و حفاظت کنند.

وی گادامه داد: مقام معظم رهبری می فرمایند اهداف انقلاب اسلامی در 5 مرحله پیگیری می شود که اصل تحقق انقلاب اسلامی، تشکیل نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن بین الملل است؛ در حال حاضر ما در مرحله سوم یعنی دولت اسلامی قرار داریم که دولت به معنای عام بوده و شامل همه قوا می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در ادامه با اشاره به مسئله انتخابات، بیان کرد: انتخابات در کشور ما طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، مظهر حماسه سیاسی و سیلی به چهره دشمنان این ملت بوده و نقش اساسی و مستقیم در کیفیت اداره جامعه دارد. لذا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تصريح كرد: انتخابات شفاف 3 عنصر اصلی نیاز دارد که اولین آن تشخیص شخصیت افراد از لحاظ توان علمی، سابقه، عملکرد، اندیشه، عقاید دینی، باورهای سیاسی و... می باشد و هرچه این معیارها به آموزه های اسلامی نزدیکتر باشد، صادق تر و هرچه از آن دورتر ،خطرناک تر است. همچنين کسی که می خواهد مسئولیت دولت را بر عهده گیرد، باید  با توجه به باورهاي ديني ما نسبت به ملت «رُحَماءُ بَينَهُم » و نسبت به دشمنان «أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ» باشد.

وي ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های  رئیس جمهور اصلح، داشتن برنامه بلندمدت، میان مدت و کوتاه مدت با رویکرد به توان داخلی و تائید توسط کارشناسان متعهد و متخصص است. سومین عنصر بحث کابینه است که کاندیدا باید لیست وزرای خود را قبل از انتخابات معرفی کنند تا مردم راحت تر تصمیم گیری نمایند.

حجت الاسلام غفاری یادآور شد: رئیس جمهور اصلح باید در کنار سه عنصر یاد شده، ویژگی دیگری داشته باشد که بتوان به او اعتماد کرد و آن اعتقاد و تواضع در برابر ولایت فقیه است این جایگاه الهی و این قدرت لایزالی که دوست و دشمن به آن اعتراف دارند، اما متاسفانه برخی از مسئولین در این خصوص به بیراه  می روند.

 وي در پایان خاطر نشان کرد: بهترین شاخص برای تشخیص کاندیدای اصلح جهت انتخابات ریاست جمهوری، بیانات مقام معظم رهبری است که در سخنان خود به خصوص فرمایشات اخیر، به طور شفاف ویژگیهای لازم را بیان فرموده و راه را به همگان نشان دادند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha