جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شیرازیان کانون های مساجد

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری جشن نیمه شعبان در بیش از ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد استان به مناسبت میلاد باسعادت امام زمان (عج) خبر داد.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرارسیدن نیمه شعبان و میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) اظهار داشت: به مناسبت این میلاد خجسته، جشن نیمه شعبان در بیش از 300 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن‌های نیمه شعبان توسط کانون‌های فرهنگی هنری با هدف جذب جوانان و نوجوانان به مساجد برگزار می‌شود، افزود: بیش از 300 کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان میزبان برگزاری جشن های نیمه شعبان هستند.

شیرازیان هدف اصلی از برگزاری جشن‌های نیمه شعبان را ایجاد نشاط و آشنایی جوانان با اهداف و فلسفه انتظار و مهدویت و کسب معرفت و شناخت نسبت به امام زمان (عج) عنوان کرد و  گفت: جشن‌های نیمه شعبان باید در جامعه اسلامی بانشاط و با هدف جذب جوانان و نوجوانان برگزار شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با اشاره به میزبانی کانون‌های مساجد این استان در برگزاری جشن‌های نیمه شعبان اظهار داشت: سخنرانی، مولودی‌خوانی، سخنرانی، برگزاری مسابقات فرهنگی، نورافشانی و ... ازجمله برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برای بزرگداشت میلاد باسعادت حضرت ولی‌عصر (عج) است.

وی در بخش دیگری با اشاره به برگزاری دوره آموزشی «مهدویت» ویژه مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز در بجنورد گفت: دوره آموزشی «مهدویت» طی دو روز با حضور مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بجنورد برگزار شد.

شیرازیان افزود: این دوره آموزشی طی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (بیستم و بیست و یکم اردیبهشت) مصادف با سیزدهم و چهاردهم ماه شعبان از ساعت 16 تا 20 و درمجموع هشت ساعت آموزشی برگزار شد.

وی، محل برگزاری این دوره را سالن اجتماعات سازمان بهزیستی استان اعلام کرد و گفت: «حجج‌الاسلام کامیاب و خادمی» از اساتید مرکز تخصصی مهدویت قم از اساتید این دوره آموزشی هستند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اظهار داشت: در پایان این دوره نیز، گواهینامه آموزشی از سوی ستاد عالی کانون‌های مساجد و مرکز تخصصی مهدویت قم به شرکت‌کنندگان اعطا می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر برنامه های مذکور، مراسم احیا شب نیمه شعبان هم در کانون‌های مساجد استان خراسان شمالی با حضور اعضای کانون‌ها و اقشار مختلف مردم در شب ولادت حضرت ولیعصر (عج) برگزار می‌شود.

شیرازیان خاطرنشان کرد: وظیفه هر مسلمانی است که امام زمان خود را بشناسد و جشن‌های نیمه شعبان بهترین فرصت برای ایجاد شناخت و معرفت نسبت امام زمان (عج) و تبیین ویژگی‌های منتظران ظهور این امام است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha