پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ظهیری در مرکز خدمات

حوزه/ استاد حوزه گفت: برای انتقال فرهنگ ظهور باید از خانواده تلاش کنیم و آموزش و پرورش نیز باید در این زمینه فعالیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ظهیری صبح امروز در مراسم تجلیل از کارکنان جانباز مرکز خدمات ضمن تبریک نیمه شعبان گفت: یکی از راه‌های مهمی که پروردگار برای تفهیم واقعیت‌های عالم استفاده کرده است استفاده از تمثیل و تشبیهات است.
وی با بیان اینکه خداوند می فرماید ما این مثال‌ها را زده‌ایم برای اینکه بشر را به تفکر بکشانیم افزود: خدای متعال به عنکبوت، فیل، شتر و پشه مثال زده است و این مثال‌ها هر کدام دارای حقایقی هستند.
سخنران این مراسم با اشاره به اینکه یکی از مثال‌های زیبا در قرآن این است که وجود انسان را به درخت تشبیه کرده است گفت: قرآن می‌فرماید اگر درخت در سرزمین حاصل خیزی کاشته شده و ریشه پیدا کند محصولات بسیار خوب و با منفعتی خواهد داد.
وی ابراز داشت: خداوند در قرآن می‌فرماید اگر انسان بذر وجود خود را در یک سرزمین حاصل خیز و مطمئن نریزد نابود شدن او قطعی است.
حجت الاسلام و المسلمین ظهیری گفت: بزرگان ما می‌فرمایند بذر وجود انسان باید در سرزمین محبت اهل‌بیت(ع) کاشته شود و اگر کسی در این عالم ارتباط با این خانواده نداشته باشد بذر وجود خود را نابود می‌کند.
وی عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) برخوردشان با همه یکسان نیست و با هر کسی با توجه به پیوندی که با این خانواده دارند رفتار می‌کنند.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام عصر(عج) با پیامبران الهی شباهت‌هایی دارند گفت: شباهت امام عصر(عج) با حضرت موسی(ع) در این است که هر دو منجی و هر دو موعود هستند و سوم اینکه در خفا متولد شده‌اند.
وی بیان کرد: حضرت یوسف(ع) ولادت حضرت موسی(ع) را بشارت دادند و پس از آن تا ولادت حضرت موسی(ع)، فرعون برای جلوگیری از به دنیا آمدن ایشان هزاران جنین را کشت تا مانع ولادت شود.
حجت الاسلام و المسلمین ظهیری گفت: امام زمان(عج) فرمودند اگر دوست دارید روز قیامت در کنار ما باشید باید در شادی ما شاد و در حزن ما اندوهگین باشید.
وی گفت: برای انتقال فرهنگ ظهور باید از خانواده تلاش کنیم و آموزش و پرورش نیز باید در این زمینه فعالیت کند.
سخنران این مراسم به سند 2030 یونسکو اشاره کرد و گفت: سند 2030 که مقام معظم رهبری نیز از آن انتقاد کرده‌اند یکی از ننگین‌ترین سندها در این زمینه است که باعث می‌شود از پرداختن به مسئله ظهور در مدارس اجتناب کنیم.

انتهای پیام/313/30

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha