جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محسن قمی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قمی بابیان اینکه اختلاف بین ایران وعربستان سیاسی است نه مذهبی گفت: حکام عربستان در رسانه های خود خیلی شیطنت می کنند، ولی ایران اسلامی این گونه فعالیت های را انجام نمی دهد وتنها به فکر وحدت امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی  پیش از ظهر امروز دراختتامیه چهارمین دوره تخصصی هم اندیشی دانش آموختگان بین الملل جامعه الزهراء که  در تالاربیداری اسلامی  این نهاد حوزوی در قم برگزار شد، بابیان اینکه امروز بیش از گذشته نیاز به حضور زنان در عرصه های مختلف  آموزشی و اجتماعی است، گفت:  حضور بانوان درعرصه های  اجتماعی ضرورت است و جامعه نیازمند به حضور بانوان متعهد و فرهیخته است.

 معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری عنون کرد:اگر جامعه الزهراء تاسیس شده مهمترین دلیل آن ضرورت اجتماعی بانوان است بنابراین باید قدردان این شجره طیبه باشیم.

وی با بیان اینکه  دشمنان، انقلاب اسلامی را به تهمت های چون حضور زنان در خانه، تعطیلی دانشگاها و ظلم به اقلیت ها متهم می کردند افزود: هدف آنها این بود اگر انقلابی به نام  اسلامی بخواهد شکل گیرد این سه تهمت و مشکل را به همراه خواهد داشت.

 حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: اکنون بعد از 38 سال از پیروزی انقلاب، شاهد اتفاقات بسیار خوبی، چون حضور بانوان درعرصه های مختلف علمی، اجتماعی، آموزشگاهی ونظامی در ایران اسلامی می باشیم ونمونه زن الگوی اسلامی را از خود به نمایش گذاشته اند.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری عنون کرد: در حال حاضر بعضی از زنان در ایران اسلامی به درجه بالای نظامی، یعنی سرتیپی و سرداری رسیده اند و اینها نشان می دهد پیروزی انقلاب نه تنها باعث  عقب ماندگی زنان نشد، بلکه باعث پیشرفت هم شده است.

وی افزود: هم اکنون پیروزی انقلاب اسلامی به برکت اهل بیت(ع) در مباحث هسته ای، پزشکی، نانو، هوافضا جزء کشورهای برتر در جهان  می باشد و این در حالی است که دشمنان در زمان گذشته اجازه نمی دادند دانشگاه ها درباره این موضوعات تحقیق کند.

 حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: انقلاب اسلامی نه تنها مانع، بلکه  پیشرفت در مسائل علمی شد و سخنان دشمنان و  خارجی ها  گواه این مسئله است.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری درتوصیه مبلغین بین المللی عنوان کرد: باید سعی کرد مسلمانان و فرزندان  را تشویق به پیشرفت در مسائل مختلف علمی کنید و کاری انجام دهید تا دانشمندان علوم هسته ای از مسلمانان باشند واین کاری است که در ایران اسلامی در حال اتفاق است.

وی افزود: نکته دیگر بعد از پیروزی انقلاب، حضور و حمایت ادیان مختلف از انقلاب اسلامی است؛ حتی بعضی از این خانواده های مسیحی برای پیروزی انقلاب و در جنگ حق علیه باطل شهید داده اند و بالاتر اینکه زمانی که رهبر انقلاب به دیدار این خانواده می رود آنها بسیار خوشحال می شوند و اصلا از عملکرد خود نارحت بلکه خوشحال می باشند.

 حجت الاسلام والمسلمین قمی  بابیان اینکه اختلاف بین ایران و عربستان سیاسی است نه مذهبی گفت: حکام عربستان در رسانه های خود خیلی شیطنت می کنند ولی ایران اسلامی این گونه فعالیت های را انجام نمی دهد وتنها به فکر وحدت امت اسلامی است.

معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری در دیگرتوصیه به مبلغین گفت: مبلغ نباید از درس، بحث، تحصیل و علم اندوزی عقب بماند و از فضای مجازی و حضور دراین فضا و دانش آموزان و جوانان غافل باشد و مهمتر از همه تنوع در امر تبلیغ است،طلبه موفق کسی است که مشاوره خانواده گی، مذهبی، اعتقادی و اجتماعی دهد و باعث از هم پاشیدن خانواده ها شود.

 حجت الاسلام والمسلمین قمی گفت: نکته دیگر مسئله جریان سازی در سطح بین الملل است؛ طلاب و مبلغین که درک شورهای خود حضور پیدا می کنند نباید از تبلیغ و جریان سازی شبکه ای غافل  باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha