سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024

مهدویت

حوزه/ پژوهشگر مهدوی احیای سنن متعالی و آموزه های دینی را از جمله اهداف حکومت جهانی امام زمان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام محمدمهدی حائری‌پور پیش از ظهر امروز در کمیسیون مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم در همایش دکترین مهدویت که در سالن جلسات ابوذر غفاری مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد، با اشاره به دستاوردهای اجتماعی حکومت مهدی(عج) اظهار کرد: این حکومت اهداف روشنی دارد که می‌توانیم بر اساس آنها برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشیم.
وی احیای آموزه‌های اسلامی را از اهداف حکومت حضرت مهدی(عج) خواند و اضافه کرد: بسیاری از سنت‌های دینی در جامعه بشری و اسلامی مورد بی‌توجهی قرار گرفته است اما با ظهور حکومت امام زمان(عج) این سنت‌ها احیا می‌شود.
عضو هیأت علمی موسسه آینده روشن با تاکید بر اینکه اسلام دین اتحاد و وحدت است، تصریح کرد: اینکه مذاهب یکدیگر را نفی کرده و به یکدیگر اتهام شرک بزنند در آموزه‌های دینی هیچ جایگاهی ندارد به همین علت حرکت‌های افراطی و خشونت‌آمیز محکوم است.
وی از وجود موانع مختلف در مسیر ازدواج جوانان یاد کرد و گفت:‌ مشکلات مختلف سبب ترک این امر مقدس شده است در حالی که با ازدواج جوانان بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی رفع شود.
حجت‌الاسلام حائری‌پور با بیان اینکه خداوند به واسطه خوبان خود بدی‌ها و بدعت‌ها را از بین می‌برد، مطرح کرد: دین مبین اسلام به موضوع‌های مستحب بسیار تاکید داشته است چرا که این موضوع‌ها برکت‌های بسیاری برای جامعه اسلامی به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه وجود حضرت مهدی(عج) سبب احیای سنت وقف می‌شود، اظهار کرد: وسایل ارتباطی با گذشت زمان بیشتر شده، اما متاسفانه پیشرفت مادی با رشد معنوی بشر همراه نبوده است، اما در حکومت امام زمان(عج) ارتباطات اجتماعی تقویت می‌شود.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha