پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی

حوزه/ رویکرد جدید جامعه الزهراء استفاده از ظرفیت ها در دو عرصه طلاب بین الملل و داخلی است واین برنامه با برگزاری برنامه هایی چون دوره تخصصی هم اندیشی و دانش افزایی دانش آموختگان بین الملل در حال اجرا شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام و المسلمین مدنی پیش از ظهر امروز در چهارمین دوره تخصصی هم اندیشی دانش آموختگان بین المللی جامعه الزهرا که در این هنهاد حوزوی برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه بابیان اینکه مسلمانان تنها منتظر حضرت ولی عصر(عج) نیستند،  بلکه از آدم تا پیامبرخاتم(ص) و تا امام یازدهم منتظر ظهور آن حضرت می باشند گفت: بعضی افراد  معتقدند دوران ظهور،  دوره آغاز تاریخ بشریت و حاکمیت انسان است.

مدیر مدرسه  علمیه جامعه الزهرا با بیان اینکه دوره آخر الزمان بسیار سخت ودشوار است واین مسئله در روایت هم بدان اشاره شده است؛ افزود: معصوم(ع) فرمود« من بین دو جاهلیت خلق شدم و جاهلیت دوم بدتر از اولی است»؛ دلیل  این بدتر بودن روایت پیامبر(ص) است که فرمودند« اگر دین کسی در آخر الزمان سالم بماند عمل او ثواب 50 شهید را دارد زیرا انسانهای آخر الزمان باری را تحمل می کنند که مهاجرین وانصار تحمل نکردند.

 وی عنوان با بیان اینکه آیا در این دوره فشار مضاعفی داریم که سخن از 50 ثواب  شهید است، ابراز داشت: قطعا این گونه است زیرا در دوره ای قرار داریم که انواع هجمه و فساد ها و بد اخلاقی وجود دارد و اگر دراین شرایط بتوانیم دین مان را سالم نگه داریم کار بزرگی کرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی گفت: اگر چه مسلم است فشار فیزیکی در دوران ائمه(ع) بیشتر بوده، ولی فشار روحی و فکری  در دوره آخرالزمان خطرش از فشارفیزیکی دوران پیامبر(ص) بیشتر است؛ این نشان از اجر 50 شهید است.

 مدیر جامعه الزهرا افزود: کسانی که در راه ترویج دین فعالیت می کنندومشکلات و سختیها را تحمل می کنند و دین خود و دیگران را ثابت وسالم نگه می دارند اجر آنها ثواب  50 شهید در رکاب پیامبر(ص) است  چون میدان جنگ عوض شده است بجای مواجه شدن با تیر وسنان باشبهات فکری مواجه می باشیم.

 وی عنوان کرد:همه مبلغین بدانند تبلیغ دین و پیام رسانی مبانی ارزشی مشمول ثواب جهاد گران می باشند ودر این زمان کسی که برای تبلیغ دین از شهر وروستا به مکانهای  دیگر برود مانند کسی است که به ندای »هل من ناصر حسینی» حضرت ابی عبد الله پاسخ داده و او را تنها  نگذاشته است.

 حجت الاسلام و المسلمین مدنی در ادامه گفت: رویکرد جدید جامعه الزهراء استفاده از ظرفیت ها در دو عرصه طلاب بین الملل و داخلی است واین برنامه با برگزاری برنامه های چون دوره تخصصی هم اندیشی و دانش افزایی دانش آموختگان بین الملل در حال اجرا شدن است

 مدیر جامعه الزهرا بابیان اینکه لازم است این نوع برنامه ها به صورت مستمر در جامعه الزهرا ادامه داشته باشد  افزود: هم اکنون 60 نفر از 20 کشور  از فارغ التحصیلان جامعه الزهرا در عرصه های مختلف تولید آثار، تبلیغ و برگزاری مراسم و هیئت ها  و مراکز علمی در حال فعالیت می باشند.

 وی با بیان اینکه جامعه الزهرا بنا نیست تبدیل به کانونی شود و دیگران از این مجموع استفاده کنند، افزود: بهترین رویکرد این است که هر کدام خود منبع و کانون برای هدایت باشید.

 حجت الاسلام و المسلمین مدنی گفت: رسالت مهم مسئولین جامعه الزهرا مدیریت و پشتیبانی از طلاب و مبلغین جامعه الزهراء است و هرگز این جامعه،  مبلغین خود را تنها نخواهد گذاشت و در همه حال حمایت خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha