پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر مدرسه علمیه صالحیه

حوزه/ مدرسه علمیه صالحیه یکی از مدارس قدیمی در کشور است که ا ز دانش‌آموختگان آن می‌توان به سید‌جمال‌الدین اسد‌آبادی، میرزای شیرازی و سید اشرف‌الدین حسینی (نسیم شمال‌) اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام اسدالله مهر آرا در حاشیه بازدید مدیر حوزه علمیه قزوین از مدرسه علمیه صالحیه، گفت: این مدرسه یکی از بزرگترین مدارس علمیه در کشور و از عظیم‌ترین مدارس فلسفی شیعه در قرن سیزدهم هجری به شمار می‌رود و از دانش‌آموختگان آن می‌توان به سید‌جمال‌الدین اسد‌آبادی، میرزای شیرازی و سید اشرف‌الدین حسینی (نسیم شمال‌) اشاره کرد.

وی افزود: مدرسه صالحیه از نظر علمی جایگاه بسیار رفیعی داشته و زمانی که شهر نجف مهد علم بود و طلاب و اساتید برای تحصیل و تدریس به ‌این مدرسه مراجعه می کردند.

مدیر مدرسه علمیه صالحیه قزوین با اشاره به این که این مدرسه قدیمی به دلیل عدم توجه، به مرور زمان تخریب شد و سپس توسط آیت‌ الله باریک‌بین و مرحوم آیت‌ الله شالی احیا گردید، افزود: در حال حضر ۸۵ طلبه در این مدرسه تحصیل می کنند و امیدواریم با حمایت‌های مسئولین قسمت غربی آن نیز تا پایان خرداد ماه  آماده بهره برداری شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha