چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حائری

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان گفت: طلاب و همسران آنها زیرذره بین نگاه مردم هستند و چنانچه ذره‌ای تفاوت یا تناقض با زندگی طلبگی باشد، به اسلام و روحانیت ضرر می رساند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین حسین حائری، امروز 21 اردیبهشت ماه، در اولین همایش آموزشی طلاب تازه مزدوج حوزه‌ علمیه خراسان رضوی به بیان نکاتی پیرامون شرایط زندگی طلاب و ساده زیستی پرداخت و گفت: طلاب جوان و همسران آنها شیوه درست زندگی کردن را یاد بگیرند، زیرا خواسته و ناخواسته زیر ذره بین نگاه مردم هستند و چنانکه ذره‌ای تفاوت یا تناقض با زندگی طلبگی باشد، به اسلام و روحانیت ضرر می رساند.
 
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان خطاب به همسران طلاب جوان اظهار کرد:خود را با شرایط زندگی طلبگی وفق دهید، زیرا مردم لباس پوشیدن، سخن گفتن، رفتار، حتی چیدمان‌ منزل شما را می‌بینند، چنانکه ذره‌ای تفاوت یا تناقض با زندگی طلبگی داشته باشد به  اسلام و روحانیت ضرر می رساند.
 
وی خطاب به بانوان حاضر در این مراسم، گفت: همسرانتان را درک کنید تا با آرامش و بدون دغدغه‌های دنیوی به درس و بحث علمی بپردازند.
 
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان ادامه داد: خود را با شوهرتان همراه کنید و با ساده زیستی و پذیرفتن شرایط آنها زمینه رشد همدیگر را فراهم سازید.
 
وی با بیان اینکه بالاترین جهاد زن خوب همسرداری کردن است، خاطرنشان کرد: طلبه‌ای که از مسائل درونی منزل خاطرش جمع باشد و بداند همسرش به دنبال تجملات رایج در زندگی‌های امروز نیست، می تواند رشد کند.
 
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان متذکر شد: اگر طلبه ای در آغاز زندگی مشترک به علت تجملات و هزینه‌های بی‌مورد به دنبال کِسب و درآمدی باشد که آنها را از مباحث علمی دور کند، نمی تواند عالم و فرهیخته شود.
 
وی عنوان کرد: مرحوم علامه طباطبائی که شخصیت هایی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی و امثال آنها شاگرد ایشان بوده‌اند، درجه علمی خود را مدیون زحمات همسرش می دانست، به طوری که پس از فوت همسرش چنان می گریست که گاهی مورد انتقاد اطرافیان قرار می‌گرفتند.
 
انتهای پیام/ ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha