جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اباذر جعفری

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حدود ۲۱۰ گروه تبلیغی دارای مجوز از معاونت فرهنگی و تبلیغی جهت فعالیت های فرهنگی تبلیغ نوین هستند، گفت: حدود ۲۲۰۰ مبلغ نوین که شرایط علمی، فنی و مهارتی استفاده از ابزار تبلیغ نوین را داشتند شناسایی و تشکیل پرونده شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، اباذر جعفری پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره تبلیغ نوین جنات که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با تبریک ولادت امام زمان(عج)، اظهار داشت: تبلیغ نوین استفاده از بهترین و موثرترین ابزارهای رسانه ای و تبلیغی در رساندن پیام دین و تبیین و ترویج معارف اسلامی است.

وی تصریح کرد: تبلیغ نوین تداوم رسالت انبیاء، اولیاء و عالمان ربانی است که سعی در دفاع مبانی دین و ترویج معارف شیعه داشتند.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی افزود: امروز دفتر تبلیغات اسلامی علاوه بر تبلیغ سنتی و اعزام چهره به چهره؛ استفاده از ابزارهای نوین تبلیغی شامل فضای مجازی، فضای رسانه ای و ابزارهای مکتوب و هنری را در سرلوحه کار خود قرار داده و بر این اساس، اداره کلی را تحت این عنوان تاسیس کرده است.

گفت: طی 2 سال گذشته، بیش از 400 طرح با مساعدت این معاونت، مورد حمایت مادی و معنوی قرار گرفته اند.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: بیش از 2180 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره تبلیغ نوین جنات ارسال شد که صاحبان بخش عمده ای از این آثار یا عضو گروه های تبلیغی هستند و یا در دوره های آموزشی اداره کل شرکت کرده اند.

جعفری با بیان اینکه فراخوان آثار دومین جشنواره تبلیغ نوین جنات از اردیبهشت سال گذشته صورت گرفت، گفت: آثار ارسالی به دبیرخانه، در مراحل مختلف داوری و ارزیابی شد و کیفیت آثار به گونه ای بود که انتخاب را برای داوران سخت می کرد.

وی افزود: در انتخاب آثار و نفرات برگزیده یکی از ملاک های ما که رویکرد اصلی مجموعه است، داشتن رویکرد تبلیغی و ترویجی می باشد؛ آثار هنری، مجازی و رسانه ای که این رویکرد را نداشتند یا کمرنگ تر بود، شاخص های امتیازآور را نداشتند.

وی با بیان اینکه عمده آثار ارسالی از سوی مبلغان گروه های تبلیغی بود، ابراز داشت: این مسئله نشان می دهد مبلغان نوین به این نتیجه رسیدند کار جمعی موجب هم افزایی بهتر می شود.

مدیرکل اطلاع رسانی و تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه این جشنواره به عنوان گام حمایتی از مبلغان نوین محسوب می شود، گفت: جشنوراه پایان کار نیست بلکه آغازی برای حمایت ویژه از مبلغین فعال و ارتقاءبخشی و آموزش مبلغانی است که علاقه مند به این عرصه هستند ولی فعالیت و آثار تولیدی آنها استاندارد لازم را برای انتخاب نداشته است.

جعفری در پایان ابراز امیدواری کرد با همت و حمایت رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم امر تبلیغ نوین بیش از پیش شکوفا شود.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha