جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنگره شیعه

حوزه/ حجت الاسلام مکارم گفت: با بیان اینکه علمای شیعه در طول تاریخ زحمات زیادی برای گسترش علوم کشیده اند که ناشناخته مانده است، گفت: کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی، بهار ۹۷ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام محیی الدین مکارم شیرازی، امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، با بیان این که  داعش و دیگر گروه‌های تکفیری با نام اسلام ، اقداماتی انجام می دهند تا چهره اسلام خشن معرفی شود. اظهار داشت: دشمن تلاش دارد چهره اسلام را چهره ای خشن و به دور از فرهنگ و علم نشان دهد.

وی با بیان اینکه علمای شیعه در طول تاریخ زحمات زیادی برای گسترش علوم کشیده اند که ناشناخته مانده است، افزود: زحمات علمای شیعه در جامعه ناگفته مانده که در این راستا کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی، بهار 97 برگزار می‌شود. نظر معظم له این است که بعد از برگزاری کنگره، میزان تاثیرگذاری آن در دنیا ارزیابی شود.

این استاد حوزه با بیان این که  آیت الله العظمی مکارم تلاش دارد اقدامات زیادی برای برگزاری این کنگره انجام شود، اظهار داشت: تا کنون دو نوبت زمان برگزاری کنگره به تعویق افتاده تا مقالات و پژوهش های علمی که در این کنگره ارائه می شود، پخته وخوب باشد.

فرزند آیت الله العظمی مکارم شیرازی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این کنگره ،بازخوانی تاریخ علوم در جهان اسلام و پرداختن به تاثیر عظیم اهل بیت(ع) و پیروان آنها در ایجاد و گسترش علوم است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: همه اندیشمندان و حق جویان در این راستا گام بردارند تا بتوانیم خدمات ارزنده امامان بزرگوار و عالمان برجسته شیعه را روشن سازیم.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha