پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حوزه علمیه آیت الله دامغانی شهر همدان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) همدان گفت: اگر اعمال ما به خاطر داشتن اخلاص، برای خدا باشد، زندگی پر ثمر خواهد بود و بهترین نتیایج مطلوب را در دنیا و آخرت  به دست خواهیم آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام علی رسولی، ظهر امروز در مراسم تجلیل از اساتید و طلاب نمونه، در اردوگاه فرهنگی تربیتی ابوذر همدان گفت: اخلاص اکسیر نایابی است که عبادت را قابل عرضه در پیشگاه الهی می کند.

مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) همدان با بیان این که عابدان خردمند جز با اخلاص به پرستش نمی ایستند و جز با نیت پاک به ستایش نمی نشینند، افزود: اخلاص به معنای پاک بودن رفتار و کردار آدمی از تظاهر و ریا و سایر امور شرک آمیز است. اخلاص از صفات بسیار ارزنده ای است که خداوند متعال برخی از بندگان خود را به دارا بودن مراحل عالی آن ستوده است.

وی تصریح کرد: اگر اعمال ما به خاطر داشتن اخلاص، برای خدا باشد، زندگی  پر ثمر خواهد بود و بهترین نتیجه های مطلوب را در دنیا و آخرت به دست می آوریم.

حجت الاسلام رسولی با اشاره به کلام شهید آیت الله مرتضی مطهری(ره) گفت: استاد مطهری در زمینه اخلاص در کار می فرماید کار برای خود کردن نفس پرستی است، کار برای خلق کردن بت پرستی است، کار برای خدا و برای خلق کردن شرک و دوگانه پرستی است، کار خود و کار خلق برای خدا کردن توحید و خداپرستی است.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های اخلاقی که در استاد مطهری(ره) وجود داشت، این بود که همیشه می خواستند نامشان مخفی باشد و این دلیلی بود بر خلوص نیت ایشان و دور بودن از ریا، چرا که معتقد بودند کار باید برای خداوند متعال انجام شود.

حجت الاسلام رسولی ابراز داشت: ارتباط استاد با قرآن از دو جنبه، قابل توجه است، نخست عشق و علاقه شخصي او نسبت به اين كتاب مقدس، دوم تلاش و فعاليت هاي ويژه ایشان برای مقابله با برداشت هاي غلط و انحرافي از قرآن.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha