جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شب ولادت

حوزه/شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران در آستانه ۱۵ شعبان و میلاد امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) آماده پذیرایی از منتظران ظهور و آغاز جشن‌های نیمه شعبان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آستانه ۱۵ شعبان و میلاد با سعادت حضرت حجت بن الحسن مهدی موعود(عجل الله تعالی فرجه) شهر قم حال و هوای خاصی به خود گرفته است.

در مناطق مختلف شهر مردم در حال برپایی ایستگاه‌های صلواتی و آذین‌بندی هستند تا در کمتر از یک روز مانده به آغاز جشن‌های نیمه شعبان آنها هم در این عید بزرگ شیعیان سهیم باشند.

شهرداری قم نیز با تشکیل ستادهای ویژه و پیگیری اقدامات مختلف در محدوده مسجد مقدس جمکران، شهر را آماده میزبانی از هزاران مشتاق ظهور کرده است.

ده‌ها ایستگاه صلواتی از شب گذشته در بلوار معنوی پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) برپا شده و مردم با توزیع نذورات خود در حال پذیرایی از زائرین مسجد مقدس جمکران هستند.

مسجد مقدس جمکران به عنوان میعادگاه منتظران آذین‌بندی شده و خادمین این مکان مقدس میزبان خیل عظیم زائرین و دوست‌داران صاحب العصر و الزمان(عجل الله تعالی فرجه) هستند.

در این مکان مقدس مراسمات جشن نیمه شعبان از سه شنبه آغاز شده و جشن ویژه شب نیمه شعبان از عصر امروز در این مکان مقدس آغاز شده و تا شامگاه جمعه ۱۵ شعبان ادامه خواهد یافت.

جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران از عصر امروز با قرائت زیارت آل‌یاسین در صحن صاحب‌الزمان این مکان مقدس آغاز شده و پایان بخش آن مراسم شکرگذاری خادمین در شامگاه جمعه است.

در حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) نیز جشن‌های ویژه‌ای در این ایام پیش‌بینی شده و این مکان مقدس آذین بندی و آماده میزبانی از زائرین است.

لازم به ذکر است، محدودیت‌های ترافیکی در محدوده مسجد مقدس جمکران پیش‌بینی شده که از امروز تا عصر فردا اجرایی می‌شود و بر این اساس تردد خودروی شخصی در رینگ اصلی مسجد جمکران ممنوع خواهد بود.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha